نسل کشی مسلمانان اویغورچین در سکوت جهانی

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مقامات چین با اتخاذ برنامه جدید تلاش دارند تا کنترل جمعیت مسلمانان اویغور را در دست بگیرند و آنها را به آرامی از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: آخرین اقدامات مستبدانه و خودسرانه پکن ضد مسلمانان اویغور کنترل زاد و ولد به منظور کاهش تعداد جمعیت مسلمانان است.

 

در این گزارش آمده است: این اقدام پکن به عنوان بخشی از کمپین گسترده برای کاهش تعداد مسلمانان در چین است، حتی در زمانی که دولت، ساکنان قوم هان را به افزایش تعداد جمعیت شان تشویق می کند.

 

این خبرگزاری در گزارش خود آورده است: این کمپین از چهار سال پیش آغاز شد، به همین دلیل زنان مجبورشدند که سیاست کنترل زاد و ولد را دنبال کنند.

 

تعدادی از تحلیلگران معتقدند که کنترل زاد و ولد نوعی از نسل کشی به شمار می آید. به طور معمول دولت زنان مسلمان را مجبور کرده است که آزمایش بارداری بدهند، همچنین آنها را به نصب دستگاه های داخل رحمی، عقیم سازی و سقط جنین شان مجبور کردند.

 

باوجود کاهش استفاده از آی‌یودی و عقیم سازی در سطح این کشور، اما این وضعیت بین زنان مسلمان اویغور در ایالت سین کیانگ در شمال غربی چین افزایش یافته است.

 

حمایت از سیاست جلوگیری از زاد و ولد با اجرای تدابیر سرکوبگرانه از جمله حبس و مجازات به دلیل پیروی نکردن از دستورالعمل ها انجام می گیرد.

 

تعداد زیاد کودکان یکی از دلایل زندانی شدن است. پدران خانواده هایی که بیش از سه فرزند دارند، زندانی می شوند و حتی به پرداخت جریمه محکوم می شوند. پلیس به منازل مسلمانان حمله می کند و به دنبال کودکانی که شاید مخفی کردند، می گردند. این اقدامات رعب و وحشت را در میان خانواده مسلمان ایجاد کرده است.

کد خبر 944217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha