سطح مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان جنوبی به ۲۵ هزار هکتار رسید

قوسی از مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۲۵ هکتار از اراضی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اعتبارات فعلی برای مبارزه با این آفت کافی نیست و نیازمند ۲ میلیارد تومان برای استمرار مبارزه با این آفت هستیم.

«غلامرضا قوسی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵ هزار هکتار از اراضی چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده است، اظهار داشت: نخستین مورد ریزش ملخ صحرایی چهارم اردیبهشت امسال در مناطقی از شهرستان نهبندان شناسایی شد و اکنون بیشترین سطح آلودگی در این شهرستان است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ کانون آلوده به آفت ملخ صحرایی در استان شناسایی شده است، افزود: مبارزه با این آفت تاکنون در سطح ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته سطح مبارزه با این آفت یک هزار و ۴۰۰ هکتار بود که امسال تاکنون به ۲۰ برابر افزایش یافته است که می طلبد اعتبارات مبارزه با این آفت نیز افزایش یابد.

 

قوسی با اشاره به اینکه امسال در مرحله نخست ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی به استان اختصاص یافت، ادامه داد: این اعتبار کفاف هزینه‌ها را نداد بنابراین حداقل نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار برای استمرار مبارزه کنونی و آمادگی برای ریزش مجدد آفت ملخ صحرایی در ماه های آینده هستیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سطح آلودگی ملخ‌های صحرایی در استان تحت کنترل است، تصریح کرد: اما در شهرستان نهبندان ملخ‌ها وارد فاز پرواز و در برخی مناطق وارد مزارع و باغات شده‌اند.

 

وی افزود: مبارزه جدی با ملخ‌های صحرایی در شهرستان نهبندان نیز در حال انجام است و چهار دستگاه ماشین آلات خودرویی مبارزه با این آفت در اختیار شهرستان نهبندان قرار گرفته است.

 

قوسی بیان کرد: پیش بینی می شود تا ۲ هفته آینده در صورت مساعد بودن شرایط در کشورهای افغانستان، پاکستان و شاید هند شاهد مهاجرت ملخ‌ها از نهبندان به این کشورها باشیم.

کد خبر 944329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha