کرم رضوی سقف مهربانی بر سر سیل‌زدگان

دفتر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران احداث ۹ واحد مسکونی سیل‌زدگان استان را با همراهی خادمیاران رضوی متعهد شده که یک‌خانه از این تعداد در آستانه ولادت باسعادت امام رضا(ع) با حضور خدام رضوی در بهنمیر بابلسر تحویل خانواده‌ محروم سیل‌زده شد.

خبرگزاری شبستان-مازندران، روزهای آغازین سال 98 مردم استان مازندران به‌ویژه بهنمیر بابلسر سیل مهیبی را تجربه کردند. با هر صدای مهیب سیل، دلی می‌شکست، اشکی جاری می‌شد و سرمایه‌ای ویران می‌شد و زیرآب می‌رفت. مردم به‌ویژه محرومین از همان لحظات نخست وقوع حادثه، امیدی به جبران خسارت نداشتند و در کلام و نگاهشان نگرانی را به‌راحتی می‌شد دید و حرفشان این بود که توجه به سایر نقاط آسیب‌دیده استان مانع رسیدگی به وضعیت آنان و جبران خسارت خواهد شد. تعدادی از سیل‌زدگان که خانه‌های آن‌ها آسیب جدی دیده بودند مجبور به ترک منزل شدند اما ازآنجایی‌که تمکن مالی خیلی پایینی داشتند و توان اجاره منزل برای آن‌ها وجود نداشت، ناچار شدند که در منزل اقوام زندگی کنند.

 

تعدادی از خانوار نیز بودند که از منازل آسیب‌دیده خود خارج نشدند و در همان منازل نمناک زندگی را ادامه دادند به امید اینکه ساخت‌وساز انجام و تا پایان فصل گرمابه پایان برسد و بتوانند در منازل جدید و مستحکم خود ساکن شوند. در هیاهوی امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان، نور امیدی برای محرومین سوسو زد. آری کرم رضوی بود که این بار به‌وسیله خادمیاران افتخاری آن حضرت بر سر سفره نیازمندان جاری شد. تخصص اعضای خادمیاران رضوی، مدیریت بحران با محوریت محرومیت‌زدایی است. از پزشک گرفته تا روانشناس و مددکار و فعال اجتماعی، نانوا، خیاط، راننده، معلم، مهندس و... که بعد از حوادثی مثل سیل و زلزله همه هم‌وغمشان مدیریت بحران و رفع آلام محرومین و آسیب دیدگان از بلایای طبیعی است. در این تشکیلات که کاملاً مردمی است هر داوطلب به نیت امام رضا(ع) با تخصص‌های مختلف حضور دارد. آن‌ها این بار آستین همت را با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خانه‌دار شدن سیل‌زدگان سال گذشته روستا گالشکلا بهنمیر شهرستان بابلسر بالا زده‌اند.

به گفته «محمد اسماعیل امامزاده»، خادمیاران رضوی استان احداث 9 واحد مسکونی سیل‌زدگان به ارزش یک میلیارد تومان را متعهد شدند که 3 واحد مسکونی از این تعداد در دهه کرامت با حضور خدام رضوی افتتاح و باقی‌مانده واحدهای محرومین سیل‌زده تا پایان ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران بابیان اینکه خادمیاران رضوی استان با همه توان و با همراهی خیرین برای ساخت و تعمیر خانه‌های مردم سیل‌زده پای‌کار هستند،  گفت: تلاش داریم این واحدهای مسکونی به تعداد اعضای خانواده در مساحت 55 و 65 مترمربع ساخته شود.

 

وی یادآور شد: 2 واحد از خانه‌های احداثی خادمیاران رضوی برای سیل‌زدگان به نیازمندان شهرستان جویبار، سه واحد به مددجویان سیمرغ، یک‌خانه به خانواده نیازمند اهل بهنمیر بابلسر و یک‌خانه به مددجوی شهرستان نکا و 2واحد باقی‌مانده به دو خانواده اهل شهرستان ساری اختصاص دارد.

«شجاع ولی تبار» در خصوص افتتاح واحد مسکونی خانواده نیازمند اهل  روستا گالشکلا بهنمیر شهرستان بابلسر که به همت خادمیاران رضوی احداث شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: این منزل مسکونی در زمینی به مساحت 60 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 85 میلیون تومان احداث شد که سهم مشارکتی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این پروژه 25میلیون تومان بوده است .

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بابلسر به حمایت‌های مادی و معنوی اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) بابلسر و دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران برای احداث این واحد مسکونی ویژه خانواده مددجوی بهنمیری اشاره کرد و افزود:کلید این واحد مسکونی هم‌زمان با دهه کرامت با حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) ، حجت‌الاسلام «شریف تبار»امام‌جمعه بهنمیر، «حسن‌زاده»فرماندار بابلسر، «محمدرضا مسلمی» مسئول امور خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی در استان مازندران، حجت‌الاسلام «بشیرعالیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران و جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی و خیرین تحویل این خانواده آبرومند و کم برخوردار شد.

کد خبر 944426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha