۵۰۰ کلیپ شعرخوانی و مداحی با موضوع امام رضا(ع) تا پایان سال منتشر می شود

محمودرضا برازش با اشاره به افزایش تولید آواها و نمایش نامه های رضوی، از انتشار ۵۰۰ کلیپ شعرخوانی و مداحی با موضوع امام رضا(ع) تا پایان سال از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مجموعه نمایشنامه های رضوی، آلبوم آواهای رضوی ایران زمین و کتاب منتخب آثار جشنواره عکس رضوی امروز سه شنبه 10 تیرماه با حضور  مسئولان فرهنگی و هنری در تالار رودکی رونمایی شد.

 در این مراسم «محمودرضا برازش»، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: باور ما این است که بزرگترین و تنها معصومی که در ایران است امام رضا (ع)است و ما هم خدا را شکر می کنیم که توفیق خدمت به این امام رئوف را داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد ملی امام رضا (ع) در عرصه فرهنگ و هنر گفت: با زبان هنر می توان محاسن را برای  مخاطبان در سنین مختلف بیان کرد. در تمام دنیا گروه های مختلف هنری به شیوه هایی مختلف ارداتشان به کسی را که دوست دارند می ریزند.  در ایران نیز هنرمندان ایرانی ارادات شان  به امام رضا را با زبان هنر به  طرق مختلف نشان می دهند. عکاسان با عکس های زیبایشان، شاعران با اشعار مختلف و به زبان های مختلف بیان می کنند.

 

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)  با اشاره به آواهای محلی که از گذشته برای امام رئوف خوانده می شد،گفت:  از گذشته های دور آواهای محلی و رسمی برای امام رضا(ع) می خوانند که مردم جذب این آواها می شدند.  هر محله ای آوی خاص خودشان را دارند. در قدیم وقتی کسی می خواست به حرم مطهر امام رضا مشرف شود برایش چاووشی می خواندند.

 

محمودرضا برازش  با اشاره به تهیه مجموعه آثار فرهنگی و هنری رضوی در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امروز  در بخش آوایی مجموعه آواهای رضوی ایران زمین و در بخش نمایش، تئاتر و فیلم مجموعه نمایشنامه هایی را که تهیه و منتشر کرده ایم رونمایی می شوند. در مجموعه نمایشی هشت نمایشنامه منتشر شده است که روند تولید نمایشنامه های رضوی ادامه دارد و تعداد دیگری نمایشنامه در حال تولید است. در بخش تولید آواهای جدید رضوی نیز فعالیت داریم و می خواهیم تولید نواهای رضوی را بیشتر کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) عنوان کرد: در حوزه پژوهش نیز با کمک وزارت علوم و حوزه علمیه از پژوهش هایی با عنوان رضوی حمایت خواهیم کرد. در حوزه شعر شعرخوانی شعرای مختلف و مداحان اهل بیت با موضوع رضوی جمع آوری شده و در قالب 500 کلیپ تا پایان سال منتشر می شود.

 

برازش اظهار کرد: ما امسال به دلیل شرایط بوجود آمده نمی توانیم مراسمی داشته باشیم  و تنها به دو برنامه که محور آنها تولید است  اکتفا می کنیم و می خواهیم در فضای مجازی نیز فعال باشیم؛ بر همین اساس کلیپ هایی که با موضوع دهه کرامت تهیه شده است در کانال های تلگرامی منتشر شده که با استقبال  گسترده مخاطبان مواجه شده است.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)  با اشاره به ویژه برنامه این بنیاد در صدا و سیما خاطرنشان کرد: در برنامه های شبکه سه سیما برنامه ای با عنوان «چراغانی» به امام رضا(ع) اختصاص داده شده است که در این برنامه خادمان فرهنگی و مسئولان درباره ایشان  صحبت می کنند.

وی سپس با تقدیر از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولیدات فرهنگی هنری با موضوع امام رضا(ع) و همچنین برگزاری جشنواره ها با موضوع رضوی در استان ها را  حمایت کردند. در واقع نیمی از برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

کد خبر 944444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha