آغاز احیا و مرمت ۱۲ رشته قنات در خرم بید

مسعودی گفت: مرمت و احیای قنات «غیاث آباد» و ۱۱ رشته قنات دیگر در سطح شهرستان خرم بید آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالله مسعودی»، امروز (سه شنبه 10 تیر) از آغاز احیای قنات ها در شهرستان خرم بید خبر داد و به خبرنگاران گفت: مرمت و احیای قنات «غیاث آباد» و ۱۱ رشته قنات دیگر در سطح این شهرستان آغاز شده است.

رئیس اداره امور فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌ بید افزود: مرمت این قنات ها با اعتباری به مبلغ ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک های فنی اعتباری سال ۹۸ عملیاتی شده است.

وی با اشاره به آسیب دیدن این قنات ها بر اثر سیل سال گذشته، تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات ملی، مبلغ ۱۱ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ماده ۱۰ خسارت سیل برای احیای قنات های آسیب دیده در شهرستان خرم بید اختصاص یافته است.

مسعودی ادامه داد: مرمت و بازسازی این قنات ها شامل عملیات تغییر مسیرقنات از داخل رودخانه، ریزش برداری، بغل بری، خاکبرداری، کول گذاری و لایروبی گالری قنات و ترمیم میله چاه های قنات برای جلوگیری از ورود سیل به داخل قنات خواهد بود.

وی اعلام کرد: بیش از 10 قنات دیگر نیز از محل اعتبارات سهم معدن با درخواست مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی در دستور کار قرار دارند. 

مسعودی تاکید کرد: مرمت هر ساله قنوات باعث حفظ این میراث گذشتگان و افزایش آبدهی آنها شده و تثبیت اشتغال و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 944471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha