سالن علامه فرزان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

نبی زاده با تاکید بر اینکه وضعیت زیرساختی حوزه فرهنگی در استان مطلوب نیست، گفت: سالن علامه فرزان تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی‌زاده» ظهر امروز (10 تیر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: شاخصه اصلی استان خراسان جنوبی فرهیختگی است و جریان فرهنگی و فرهیختگی آن جریانی ملی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای فعالیت های متنوع در بخش های فرهنگی، هنری، قرآنی، کانون های مساجد، انتشارات، چاپخانه ها و نشریات است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۴۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در بیرجند، تعداد ۳۹ مورد در درمیان و ۳۹ مورد در خوسف است، افزود: همچنین در شهرستان بیرجند ۱۹ ناشر ، ۲۷ چاپخانه‌، ۱۶ موسسه فرهنگی هنری تک منظوره، ۱۴ موسسه فرهنگی هنری چند منظوره و ۴۱ کانون های آگهی و تبلیغات فعالیت دارند.

 

وی از فعالیت ۶ انجمن ادبی در بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد و ادامه داد: ۳۵ موسسه قرآن و عترت در  شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف  فعالیت می کند.

 

نبی زاده به وجود ۸۳ نشریه محلی و منطقه ای در بیرجند و یک نشریه در درمیان اشاره کرد و افزود: همچنین فعالیت ۱۲ خبرگزاری و ۳۷ سرپرستی و نمایندگی مطبوعات سراسری، در حوزه رسانه ظرفیت عظیمی در خراسان جنوبی محسوب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به وجود ۶ نگارخانه، هفت شرکت تولید فیلم و ویدئو، ۲ باب سینما و ۲۶ آموزشگاه آزاد هنری در بیرجند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار انجمن هنری در بیرجند و یک انجمن در خوسف و همچنین ۱۱ هنرستان کار و دانش در بیرجند، درمیان و خوسف فعالیت دارند.

 

نبی زاده با تاکید بر اینکه وضعیت زیرساختی حوزه فرهنگی در استان مطلوب نیست، ادامه داد: خوشبختانه با حمایت های استاندار خراسان جنوبی طی یک سال گذشته به زیرساخت های حوزه فرهنگی استان توجه ویژه ای شده است.

 

وی با اشاره به بهسازی و آماده‌سازی ۲ سالن نمایش در بیرجند، عنوان کرد: یکی از چالش ها در شهرستان بیرجند نبود بستری برای نمایش آثار هنری بود که در همین راستا در دهه فجر سال گذشته یک نگارخانه تخصصی افتتاح شد  و اکنون بستر مناسبی برای ارائه آثار فرهنگی هنرمندان فراهم شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به قدمت بالای ساختمان‌های سینماهای سطح استان اشاره و بیان کرد: به زودی با حضور معاون سازمان سینمایی کشور، سینما فردوسی که بهسازی شده مجدد راه اندازی خواهد شد.

 

نبی زاده از افتتاح خانه مطبوعات و خانه فرهنگ در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: پروژه ساخت سالن علامه فرزان دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است که تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شود.

 

وی با بیان اینکه مرکز آموزش و نمایشگاهی شهرستان درمیان نیز در شهریور ماه امسال افتتاح خواهد شد، گفت: امیدواریم پروژه مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس را طی یک تا دو سال آینده به مرحله افتتاح برسانیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: در خوسف یک معبر فرهنگی تعریف شده و ۲ تندیس در آن نصب شده است.

 


 

کد خبر 944546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha