انعقاد بیش از ۲۰۰ قرارداد دانش محور با  دستگاه های اجرایی گیلان

رضی از انعقاد بیش از ۲۰۰ قرارداد دانش محور دانشگاه گیلان با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد رضی» امروز (سه‌شنبه،۱۰ تیر) در جلسه دانش بنیان و جهش تولید که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: بهره گیری از نیروی انسانی خلاق و نوآور یکی از راهکارهای مقابله بابیکاری و زمینه ایجاد اشتغال است.

 

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه از تجربه و دانش نیروهای انسانی در راستای توسعه بهره گرفته شود گفت: اکوسیستم و زیست‌بوم فناوری و پایبندی به سرزمین دو چیز مهم در بازدهی بالای نیروی انسانی است.


رضی تصریح کرد: نیروی انسانی جوان، خلاق و پویا و دارای تجربه های دانش بنیان در گیلان بسیار بوده و باید این نیروهای انسانی بیش از پیش حمایت و توجه شوند.

 

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه گیلان نیز راه اندازی شده است گفت: بیش از ۶۰ طرح پژوهشی و دانشگاهی مورد حمایت  این مرکز دانشگاه قرار گرفتند.

 

رضی با تاکید بر اینکه اکوسیستم نوآوری گیلان باید تقویت شود اظهارداشت: در حال حاضر دانشگاه گیلان بیش از ۲۰۰ قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی منعقد کرده است.

 

«پرویز محمدنژاد » نیز در این نشست اظهار کرد: علم و دانش بزرگترین سلاح بشری است و در جنگ اقتصادی با بهره گیری از این ابزار روز می توان پیروز شد و امروز این سلاح در دست نخبگان جوان است.‌


نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های عظیم کشاورزی بوده و از دیرباز به این امر توجه شده است اما آنگونه که باید و شاید به نخبگان جوان توجه نشده است.‌


وی خواستار ایجاد پایگاه فناوری در لنگرود شد و تصریح کرد: شهرستان لنگرود دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف است و با توجه به نخبگان این شهرستان می‌توان با حمایت‌های مقام‌های ارشد کشوری پایگاه فناوری را راه‌اندازی کرد

کد خبر 944616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha