لزوم شناسایی مشکلات حوزه کشاورزی/میزان برداشت در هکتار افزایش یابد

فتح اللهی با بیان اینکه زمین های مزروعی سال به سال کاهش پیدا می کند و یا تغییر کاربری می دهد، گفت: باید میزان برداشت در هکتار را افزایش دهیم و ارزش اقتصادی را بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « علی فتح اللهی» در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان رشت که عصر امروز (سه شنبه، ۱۰ تیر) در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه سیاست های دولت در استان های شمالی این است که برنج به عنوان تولید استراتژیک معرفی شود، گفت: تعداد قابل توجهی از مردم کشور ما از راه کشاورزی و دامداری امرار و معاش می‌کنند.



فرماندار شهرستان رشت افزود: استان گیلان در تولید برنج در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد و شهرستان رشت نیز بالاترین و بزرگترین سطح کشت را دارد.



وی با بیان اینکه زمین های مزروعی ما نه تنها محدود است بلکه سال به سال هم کاهش پیدا می کند یا تغییر کاربری می دهد، گفت: تولید برای کشور بسیار مهم است از این رو باید به فکر این باشیم که چگونه می توانیم در کنار این اتفاق ها میزان برداشت در هکتار را افزایش دهیم و ارزش اقتصادی را بالا ببریم.




وی با اشاره به اینکه ما مسئولین با مدیریت خود اقتصاد و آرامش مردم را تقویت می کنیم، تصریح کرد: همواره باید در راستای رفع مشکلات مردم قدم برداریم.


فتح اللهی اولین گام را شناسایی دقیق مشکلات مردم دانست و اذعان کرد: تا مشکل شناسایی نشود هیچ راهکاری به درد نخورده و موثر نخواهد خورد.



وی با تاکید بر اینکه در زمان برداشت برنج و پس از آن هیچ جلسه ای در شهرستان تعطیل نمی شود اظهار کرد: تازه در این مرحله کار ما شروع می شود زیرا فرصت بسیار خوبی داریم تا مشکلات کشاورزان که در فصل زراعی با آن دست به گریبان بودند را بررسی و در فاصله هشت ماه بتوانیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم.


 

فرماندار رشت با بیان اینکه همه باید از وضعیت کشور از نظر مشکلات اعتباری و میزان تخصیص ها باخبر باشیم گفت: ضرورت ایجاب می‌کند در چنین شرایطی اولویت بندی در کارها را مدنظر داشته باشیم.



فتح اللهی ظرفیت سد منجیل را برای آبرسانی به مزارع بسیار بالا دانست و گفت: آبرسانی بر اساس ظرفیت کانال ها به مزارع انجام شود، از این رو در توزیع و نحوه تصمیم‌گیری دقت شود تا کمترین آسیب را داشته باشیم.



فتح اللهی اضافه کرد: در کنار مشکلات و اختلافات، مسئولین دستگاه ها باید تعامل و همگرایی را تقویت کنند و اجازه نخواهم داد اختلاف بین دو دستگاه باعث شود مردم متضرر شوند.



وی خاطر نشان کرد: باید برای حقوق مردم احترام قائل شویم و ابتدا از مناطق تنش زا بازدید کنیم نه مکان هایی که هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز آرام به نظر می‌آید.



وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در انعکاس عملکرد و دستاوردهای دستگاه ها، تاکید کرد: باید اقدامات خوب خود را بدون اغراق و بزرگ نمایی به مردم انتقال دهید تا از این اقدامات مطلع شوند.

کد خبر 944621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha