حفظ کرامت مردم که ولی نعمتان ما هستند، امری لازم است

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ شان و کرامت مردم گفت: حفظ کرامت مردم که ولی نعمتان ما هستند، امری لازم است.

«مصطفی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در شئونات قانون گذاری کرامت مردم حفظ می شود، گفت: مقام معظم رهبری در پیامی که به مجلس شورای اسلامی دادند بر این مسئله تاکید کردند که قوانین زائد حذف شود. برخی قوانین برای مردم دست و پاگیر هستند و آنها را اذیت می کنند. حذف این قوانین امری لازم و ضروری است که امیدواریم مجلس یازدهم در این بخش ورود جدی داشته باشند یعنی ما در راستای قانون گذاری برای حذف قوانین زائد تلاش کنیم.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط فعلی ممکن است که ما به اداره ای مراجعه کنیم و با قوانین موجود همان اداره کار ما را انجام دهد اما ممکن است با همان قوانین همان اداره کار را انجام دهند و گاها کرامت مردم در این رابطه زیر سوال برود. ما باید این نوع قوانین را حذف و یا اصلاح کنیم تا مردم از این بابت دچار مشکلات مضاعف نشوند.

 

وی تصریح کرد: از دیگر مباحثی که باید در باب حفظ کرامت مردم بر روی آن کار شود، فضای مجازی است. متاسفانه در فضای مجازی هیچ نوع قانونی وجود ندارد، حق و حقوق افراد ضایع می شود، شان و کرامت شان زیر سوال می رود، زندگی شان زیر ذره بین قرار می گیرد و به بهانه های مختلف به حقوق آنها تعدی می شود. قطعا باید قوانین در بحث فضای مجازی ساماندهی شود، حفظ کرامت انسان ها در این فضا امری لازم است که باید مورد دقت مسئولان امر قرار گیرد.

 

طاهری تصریح کرد: مجلس یازدهم به تمامی مباحثی که مربوط به حفظ کرامت شان، منزلت و جایگاه مردم ایران اسلامی است، ورود جدی خواهد داشت. اگر لازم باشد قوانین را اصلاح یا حذف و یا قانون گذاری جدید خواهد داشت. مردم ما ولی نعمتان ما هستند و حفظ منزلت آنها بر ما لازم است./

کد خبر 944706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha