با تقویت دولت الکترونیک در راستای حفظ کرامت مردم گام برداریم

ویس کرمی با تاکید بر اینکه در مراجعات مردم به ادارات گاها کرامت آنها حفظ نمی شود، گفت: با تقویت دولت الکترونیک در راستای حفظ کرامت مردم گام برداریم.

«رامین ویس کرمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه باید در شئونات قانون گذاری کرامت مردم حفظ شود، گفت: انسان پدیده خدا است و البته که باید کرامت این خلیفه الله حفظ شود و هر چیزی که کرامت انسانی و افراد را زیر سوال ببرد، به طور طبیعی مردود است.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی ممکن است به دلیل فشارهای اقتصادی بخشی از جامعه کرامت شان تحت الشعاع قرار گیرد و مشکلات اساسی برای آنها ایجاد شود. بر فرض مثال در بحث کرونا به اقشار مختلف جامعه فشارهای اقتصادی وارد شد. ما باید مراقبت کنیم که کرامت این افراد در چنین شرایطی حفظ شود.

 

وی ادامه داد: در بحث سیستم اداری نیز اصل بر تکریم ارباب رجوع است و همه ضوابط و مدارک ارزشیابی مدیران و کارکنان باید بر این مبنا باشد که ارباب رجوع مورد تکریم قرار گیرد اما متاسفانه ما شاهدیم که در ادارات ما کمتر به این مسئله توجه می شود و مردم بیشترین گله را از سیستم های اداری و بروکراسی های زائدی که وجود دارد، دارند. باید در این رابطه نظارت دقیق و مستمری انجام گیرد که در مراجعات مردم به ادارات شان، جایگاه و منزلت انسانی آنها حفظ شود.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقویت دولت الکترونیک و زیرساخت های آن یکی از جاهایی است که ما می توانیم بحث تکریم ارباب رجوع را به نحو احسن انجام دهیم. در بحث دولت الکترونیک امکان فرار افراد از مسئولیت و کار کمتر می شود، امکان اعمال سلیقه وجود ندارد، پاسخگویی به مردم بیشتر می شود و در راستای حفظ کرامت انسان ها عمل می شود.

 

ویس کرمی خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم باید تمام تلاش خود را در راستای حذف قوانین زائد که به نوعی برای مردم دست و پاگیر هستند، برداریم تا به این طریق در راستای حفظ شان و جایگاه انسانی آنها گام برداریم./

کد خبر 944709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha