وصیت نامه های شهداء به عنوان یک سند تاریخی و ارزشمند/«سه شنبه های تکریم» گام بلند برای قدردانی از خانواده شهداء

حجت الاسلام فریدون گفت: باید وصیت نامه های شهداء به عنوان یک سند تاریخی و ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «حسن فریدون» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در راستای اجرای طرح سه شنبه های تکریم» و رویداد بین المللی«روح مقاومت» با تأکید برواردشدن وصیت نامه های شهداء در زندگی مردم گفت: یاد و نام شهداء و ایثارگری های این عزیزان همیشه باید در تاریخ ماندگاربماند ونظام اسلامی همیشه به ایثارگری نیاز دارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با تأکید براینکه اقشار مختلف جامعه شهدا را بعنوان الگویی مناسب در زندگی خود انتخاب کنند ادامه داد: مامی امکانات و منابع لازم برای فعالان در حوزه‌های مستندسازی، کتاب نویسی و فضای مجازی و … تحت هر عنوانی، در ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید موجود است.

 

وی رویداد بین المللی«روح مقاومت»  را یک اقدام پسندیده عنوان کردوگفت:  در جامعه امروز آشنایی نسل جوان و نوجوان با زندگی و وصیت نامه شهدا بسیار اهمیت دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه ورود خوبی داشته اند.

 

حجت الاسلام فریدون به عملکرد اداره کل بنیاد شهید استان سمنان در زمینه جمع آوری و چاپ وصیت نامه شهدا اشاره کردوافزود: تا کنون 13 جلد از وصایای شهدا را به چاپ رسانده است که در این زمینه در سطح کشور دارای رتبه برتر است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه آثار جمع آوری شده در زمینه وصایای شهدا بروز و به سبک بین المللی کار شده است  اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با استفاده از ظرفیت های موجود و سایت بچه های مسجد در آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی و وصیت نامه شهدا اقدام خوبی انجام دهند.

 

وی  تصریح کرد: با معرفی الگوهای عملی ورفتاری شهداء می توان نمونه ای از سبک زندگی موفق همراه با معنویت،گذشت وفداکاری، مقاومت وایستادگی، حفظ ارزش ها وآرمان ها، تعاون وهمکاری و... را به نسل حاضر ونسل های آینده منتقل کرد.

 

حجت الاسلام فریدون ابراز داشت: تمامی تلاش ما بر آن است تا از فرصت حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در استان برای ثبت و درج آثار شهدا و شناسایی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس استفاده کنیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در ادامه تکریم خانواده معظم شهدا توسط اقشار مختلف جامعه را مهم وضروری دانست وگفت: کانون های مساجد با اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» گام بلندی در این زمینه برداشته اند که با حضور نوجوانان و جوانان جلوه زیباتری از تکریم خانواده های شهدا را شاهد خواهیم بود.

 

وی خانواده معظم شاهد و ایثارگر را نماد ایثارگری و صبوری ملت ایران در مقابل با دشمنان عنوان کردوافزود: عرض ارادت به محضر شهدا و سرکشی به خانواده آنان یک تکلیف و وظیفه برای مردم و مسئولان است.

 

 

 

کد خبر 944807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha