شهداء بخشی از هویت تاریخی ایران اسلامی محسوب می شوند

حجت الاسلام موسوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک کار عظیم و الهی عنوان کردوگفت: عزت، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون های پاک شهداء هستیم و این شهداء بخشی از هویت تاریخی ایران اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی «روح مقاومت» ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: این رویداد بین‌المللی با محور گرامیداشت مقام شهداء و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم اجرا شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و ... از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود.

 

وی مهلت شرکت دراین رویداد، را دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کردوافزود: و علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و حضور در سایت «فهما» آثار خود شامل دل نوشته، خاطره نویسی، عکس و خوانش وصیت نامه شهدا را ارائه دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور به دنبال عمل به بیانات مقام معظم رهبری در مورد توجه به وصیت نامه شهداء، اقدام به اجرای طرحی با عنوان «روح مقاومت» کرده است افزود: شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی فرد فرد آحاد جامعه ماندگار کردند و امروز نیز شاهد حضور نوجوانان و جوانان در عرصه ایثار و شهادت هستیم.

 

وی تصریح کرد: رویداد بین المللی «روح مقاومت» گامی محکم در راستای ترویج روح مقاومت و آشنایی با گنجینه های معنوی (وصایای شهداء) به منظور الگوسازی برای نسل نو و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه برگزاری طرح «سه شنبه های تکریم» در کانون های مساجد استان سمنان را از برنامه های دهه کرامت عنوان کردوگفت: این طرح محله محوروخانواده بنیان بوده که با محوریت امام جماعت توسط کانون فرهنگی هنری مسجد اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان افزود: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تقویت وتکریم سرمایه های اجتماعی در عرصه های مختلف فرهنگی،هنری،اجتماعی،علمی وکارآفرینی در سطح کانون های مساجد موجب تقویت روحیه این سرمایه ها وتشویق دیگران به فعالیت، کاروتلاش خواهد شد اضافه کرد: این طرح از فعالیت‌های رواق همدلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجداست که منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهداء، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی ایجاد شوق ونشاط وهمدلی با سرمایه های محلات ومساجدکه برگرفته از سیره وروش پیامبر(ص) وائمه اطهار(ع) باشد را از اهداف طرح برشمردوافزود: شناسایی وتکریم خانواده معظم شهداء وایثارگران،چهره های ماندگار، نخبگان ونوجوانان ممتاز در همه عرصه های زندگی ایرانی اسلامی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف اجرای طرح است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان خانواده‌های شهداء و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را از گروه‌های هدف طرح ملی «سه شنبه های تکریم»  دانست واذعان کرد: هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند.

کد خبر 944825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha