هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هنر بسیار مهم و ارزشمند است. از هنر سوء استفاده زیادی شده و گاهی بی هنری ترویج شده است و از این ابزار مهم و استراتژیک برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می شود. هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(11تیر) در دیداربا جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران که به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت، اظهار کرد: شما هنرمندان مجاهدی در حوزه هنر انقلاب اسلامی هستید، هنری که با ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده پیوند خورده است، نه در ایران بلکه در حوزه ای به نام مقاومت که سبب شد که بینی استکبار به خاک کشیده شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: جایگاه و ارزش هنر  و تأثیر آن کاملا مشخص است. خداوند انسان و جهان را هنرمندانه آفریده است. هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند.

 

وی یاد آور شد: شهیدان هنرمند بودند. خانواده های آنها در صبر و استقامت هنرمند بودند، همان طوری که حضرت زینب (س) در حادثه کربلا همه حوادث رو زیبا دیدند. امام خمینی(ره) توانست هنرمندانه اهداف سیاسی و اجتماعی خودش رو مطرح بکند و در دل مردم وارد شود. رهبر معظم انقلاب اسلام امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز هنرمندانه در حال اداره امور هستند و همه ابعاد و جوانب را در نظر می گیرند. انقلاب اسلامی یک اثر هنری جاوید است

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تأکید کرد: هنر بسیار مهم و ارزشمند است. از هنر سوء استفاده زیادی شده و گاهی بی هنری ترویج شده است و از این ابزار مهم  و استراتژیک برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می شود. باید در این موضوع هنرمندان راستین و واقعی دفاع بکنند. این مثل جهاد است.  بخشی از این قضایا از طرف دشمن است و گاهی هم از طرف دوستانی است که هنر را درک نکرده اند.

وی خاطر نشان شد: هنر یعنی اینکه با دیدن سختی ها باز به کارت ایمان داشته باشی و ادامه دهی. باید هنرمند را تکریم و تجهیز کرد. تکریم هنرمند مانند تکریم عالم است. ما در خدمت همه شما هستیم و هر کاری از دست بنده بر بی آید انجام خواهم داد. شما را سفارش به صبر و استقامت می کنم. چون هنر انقلاب اسلامی اگر باشد پای همه به وسط می آید.


به گزارش شبستان، طی دیداربا جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران با نماینده ولی فقیه در استان از دو اثر هنری بانوان هنرمند دیار علویان شامل: تابلو تذهیب برکلام الهی نامه علامه حسن زاده آملی اثر زهرا قاسمی سنگتراشانی به خط عبدالحسین جلالی و تابلو نگارگری امام رضا(ع) اثر مریم فضل الله نژاد رونمایی شد.

کد خبر 944881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha