نمره ایران در حفظ کرامت انسانی در ۸ سال دفاع مقدس ۲۰ است

سردار کارگر گفت: نمره جمهوری اسلامی در حفظ کرامت و ارزش های انسانی در هشت سال دفاع مقدس ۲۰ است. این نمره بدون اغراق و با در نظر گرفتن تمامی صفات شایسته انسانی به ایران تعلق دارد.

سردار «بهمن کارگر» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نگاه ایران به حفظ کرامت و ارزش های انسانی در هشت سال دفاع مقدس در جنگ نابرابر ایران و عراق گفت: دفاع مقدس از ابتدا در راستای حفظ کرامت و ارزش های انسانی بود.

 

رییس بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: نگاه به کرامت و ارزش های انسانی در جای جای دفاع مقدس دیده می شود. این امر در نگاه و رفتار فرماندهان با رزمندگان و همچنین رفتار رزمندگان با فرماندهان تجلی داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: رفتار جمهوری اسلامی ایران حتی با دشمن با حفظ کرامت و ارزش های انسانی بوده است و همواره به عنوان رفتار کریمانه از آن یاد می شود.

 

سردار کارگر با اشاره به بمباران های مختلف رژیم بعث عراق از جمله حمله شیمیایی به شهرهای کشورمان یادآور شد: عراق تمامی شهرهای ایران را هدف قرار می داد و موشک های فراوانی را بر فراز شهرهای کشورمان نشانه گیری می کرد اما ایران هیچ گاه شهرهای عراق را مورد هدف و موشک باران قرار نداد.

 

وی گفت: موضوع اسرای عراقی از جمله رفتارهای کریمانه با حفظ کرامت و ارزش های انسانی بود که همواره جمهوری اسلامی ایران آن را سرلوحه خود قرار داده است. در دستگیری اسرای عراقی نه تنها به آنها آسیبی نمی رسید بلکه نیروهای ایرانی تلاش می کردند با سن کمی که دوران نوجوانی و جوانی را طی می کردند، قمقمه آب خود را در اختیار اسیر عراقی قرار می دادند. این رفتارها نمونه هایی از رفتار جمهوری اسلامی ایران با حفظ کرامت و ارزش های انسانی است.

 

سردار کارگر تصریح کرد: رفتار کریمانه جمهوری اسلامی ایران در برابر اسرای عراقی را باید از مردم عراق جویا شوید. از اسرای عراقی سوال کنید که وقتی دستگیر شدند در چه وضعیتی قرار داشتند و پس از آزادی و ترک خاک ایران در چه جایگاهی قرار گرفتند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به الگوهای فداکاری، ایثار و گذشت در میان رزمندگان جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: حتی رفتار رزمندگان جمهوری اسلامی ایران نیز در دفاع مقدس با یکدیگر بسیار کریمانه و با نگاه به حفظ ارزش ها و کرامات انسانی بود و بزرگترین رفتار کریمانه در جنگ تحمیلی منش و رفتار مردم بود. مردم واقعا با گذشت و ایثار و فداکاری در تمام صحنه های هشت سال دفاع مقدس حضوری واقعی داشتند. پیروز واقعی میدان نبرد با دشمن در هشت سال جنگ نابرابر ایران و عراق، مردم هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح فرماندهی را بر عهده داشته اند اما تا وقتی مردم نمی آمدند، ما پیروز نمی شدیم. در تمام عرصه ها در پیروزی انقلاب در طی هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن همواره مردم در جایگاه های مختلف تاریخ پیروز واقعی صحنه نبرد هستند.

 

وی در مورد نمره ایران در نگرش به حفظ کرامت و ارزش های انسانی در هشت سال جنگ نابرابر ایران و عراق گفت: نمره جمهوری اسلامی در حفظ کرامت و ارزش های انسانی در هشت سال دفاع مقدس 20 است. این نمره بدون اغراق و با در نظر گرفتن تمامی صفات شایسته انسانی به ایران تعلق دارد.

 

وی با اشاره به سخنان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مورد هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: سردار سلیمانی در بیانات خود اظهار می کند اگر می خواهید اسلام ناب محمدی را ببینید در هشت سال دفاع مقدس جست و جو کنید. در این هشت سال حلال و حرام، گذشت، ایثار، کرامت انسانی و هر آنچه شایسته جایگاه انسانی است و آمال و آرزوهای یک فرد است در هشت سال دفاع مقدس می توان دید./

 

 

کد خبر 944898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha