امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه فرهنگی و اجتماعی بر دوش همگان است

سهرابی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی، ملی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش همگان است؛ تا آن جا که می‌توان همه آثار فرهنگی و هنر را در زمره آن به شمار آورد و فرهنگوران و هنرمندان را بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، همزمان با دهه کرامت، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر) با حضور «صابر سهرابی»، مدیرکل این اداره و حجت‌الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس برگزار شد.

سهرابی در این مراسم گفت: اهمیت و وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما آن چیزی که مهم است چگونگی انجام دادن آن است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع نرم‌افزاری و فرهنگی است که گستردگی آن تنها به مسایل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فرهنگ و روش رضوی در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: از ویژگی‌های دهه کرامت آن است تا ما با بازخوانی اندیشه، منش و روش زندگانی بزرگانی دینی همچون امام رضا (ع)، الگوگیری مناسبی در مسایل اجتماعی، فرهنگی و شخصی داشته باشیم که از این بازخوانی می‌توان بهترین‌ راهکارها را برای پاسخ به مشکلات اجتماعی و فرهنگی و همانا امر به معروف و نهی از منکر است، ارائه داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی، ملی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش همگان است؛ تا آن جا که می‌توان همه آثار فرهنگی و هنر را در زمره آن به شمار آورد و از این رو می‌توان فرهنگ‌وران و هنرمندان را بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.

دبیر شورای فضای مجازی استان فارس خاطرنشان کرد: هنرمندان و فرهنگ‌وران، از ابتدای گسترش بیماری کرونا در استان فارس با همه توان در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری از این بیماری، وارد میدان شدند؛ که این خود بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر بود که جا دارد از این مجاهدان گمنام هم تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام «امیدی» هم در این مراسم گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که بازوان مردمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، همچون گذشته در کنار فرهنگ‌وران و هنرمندان، امر به معروف و نهی از منکر را در گسترده همه جامعه، نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی خواهند کرد.

کد خبر 944939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha