نمازهای یومیه در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه می شود

حجت الاسلام«سعید احمدی» گفت: برگزاری هرگونه مجلس ترحیمی در مساجد ممنوع است و نمازهای یومیه هم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد اقامه می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا و براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مساجد تعطیل شدند، با آغاز ماه مبارک رمضان مساجد در شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت سه روز بازگشایی شد، پس از این ماه عزیز و بنا به ستاد ملی مبارزه با کرونا مساجد استان زنجان برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی شد.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: بنا به تاکیدات این ستاد، نمازگزاران موظف به استفاده از سجاده و مهر شخصی هستند و رعایت فاصله اجتماعی در نمازهای جماعت در مساجد رعایت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت اول است، ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع و مجالس ترحیم در مساجد ممنوع است و با اینگونه تجمعات برخورد می شود.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی در فعالیت مساجد استان ایجاد شده است، ادامه داد: برنامه‌های مناسبتی که همه ساله به شکل حضوری در مساجد برگزار می‌شد، از امسال به صورت مجازی پیگیری می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص فعالیت مراکز قرآنی هم گفت: فعالیت این مراکز هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز شده است.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی، برنامه های دهه کرامت امسال هم به صورت مجازی برگزار می شود.

کد خبر 945073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha