خطوط راه آهن لرستان توسعه می یابد

اسلامی از توسعه خطوط راه آهن استان خبرداد و اظهار داشت: بهره مند شدن استانها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد اسلامی» امروز(12 تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهار داشت: توسعه ریلی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی نظام  و مورد تاکید رییس جمهوری است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره مند شدن استانها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد، افزود: بهره مند شدن استانها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد.

 

وی از توسعه  خطوط راه آهن لرستان خبر داد، بیان کرد:  امسال در قالب برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می شود قول رییس جمهوری برای اتصال پنج استان به شبکه ریلی محقق شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن هم در دست مطالعه و ساخت داریم ادامه داد: امروز شرایط درآمدهای ملی به دلیل مزاحمت های بیشمار استکبار به ویژه امریکا به نحوی شده که باید توسعه را با الگوهای دیگری کار کنیم.

 

اسلامی اظهار داشت: در این راستا سه شنبه گذشته  تفاهم نامه ای برای توسعه خطوط راه آهن با سرمایه گذاران صنعتی و معدنی به ارزش هشت هزار میلیارد تومان امضا کردیم  که خط دوم شنگان،تربت حیدریه و بافق را از این طریق با سهم ۳۰ درصدی دولت اجرا می کنیم.

 

وی گفت: اکنون  ظرفیت بهره برداری جابجایی بار با خط ریلی کشور ۷.۵ میلیون تن است که با این طرح به ۲۰ میلیون تن می رسد.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سهم عمرانی از سبد بودجه کشور حداقل ۴۵ درصد بود که تغییرات در ساختار بودجه کشور باعث شده به ۱۰ درصد کمتر برسد  و با تخصیص حداکثر ۴۰ درصد بوده است.

کد خبر 945141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha