رزمندگان در دفاع مقدس سبک زندگی قرآنی را به نمایش گذاشتند

آیت الله عابدینی گفت: ما در دفاع مقدس شاهد سبک زندگی قرآنی بودیم، تعامل رزمندگان با یکدیگر و حتی با اسرای طرف مقابل و اخلاقیات و فداکاری که از رزمندگان به یادگار مانده بیانگر سبک زندگی قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست شورای فرهنگ عمومی که امروز (پنجشنبه ۱۲ تیر) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در دفاع مقدس شاهد سبک زندگی قرآنی بودیم، تعامل رزمندگان با یکدیگر و حتی با اسرای طرف مقابل و اخلاقیات، شجاعت، فداکاری و ایثارگری که از رزمندگان به یادگار مانده و ثبت و ضبط شده، بیانگر سبک زندگی قرآنی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مقاومت مجاهدان قبل از پیروزی انقلاب، ایستادگی و تحمل شکنجه ها، اینها هم رنگ و بوی قرآنی داشت و هرچه از قرآن داشتیم و به آن توجه کردیم برای ما سرافرازی به دنبال داشته است.

 

وی عنوان کرد: در ۴۰ ساله دوران انقلاب، ما مشغول تثبیت پایه های انقلاب بودیم و حال باید در در زیباسازی فرهنگ و همه شئونات زندگی فردی و اجتماعی دست به کار شویم تا دنیا شیرینی رفتارهای دینی را درک کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: باید قرآن را ترازو و معیار قرار دهیم و خود را در آن بسنجیم و بر آن اساس عمل کنیم و اینگونه می توانیم سبک زندگی قرآنی را پیدا کرده و برای مردم هم این سبک زندگی را تبیین کنیم.

 

وی تأکید کرد: همانطور که در قرآن کریم آمده است مومن حقیقی کسی است که وقتی نام خدا به میان آید، دلش می لرزد  و وقتی آیات الهی بر او تلاوت می شود این آیات الهی ایمانش را افزایش می دهد و به خداوند تکیه دارد، بنابراین اگر اینگونه عمل کنیم یعنی سبک زندگی قرآنی داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که مومن حقیقی است نسبت به مومن دیگر رابطه ولایی یعنی دلسوزی، خیرخواهی و سرپرستی و حمایت دارد و امر به معروف و نهی از منکر می کند.

 

وی توضیح داد: صداقت اصلی ترین اصل انسانی، دینی و ایمانی است یعنی ظاهر و باطن متفاوت نباشد و قرآن روی این اصل بسیار تأکید کرده است و اگر می خواهید سبک زندگی قرآنی داشته باشید ابتدا جبهه خود را مشخص کنید که با چه کسی هستید.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم آمده است خداوند متعال در میان مال شما حقی را برای نیازمند و محروم مشخص کرده است و توجه به این مهم از موارد سبک زندگی قرآنی است.

 

وی اضافه کرد: در بحث سبک زندگی قرآنی، آمده است اینها کسانی هستند که به محض اینکه امکاناتی در اختیارشان  می آید به اقامه نماز می پردازند، ممکن است کسی نماز بخواند و مرتکب خطا و گناه شود ولی محال است کسی نماز را اقامه کند و خطای آنچنانی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اقامه کردن نماز یعنی اقامه دین و حرکت مواسات و همدلی مردم و حرکت فداکارانه تیم پزشکی و فعالیت جانانه آنها مصداق اقامه نماز است و در دوران دفاع مقدس فرزندان جهادگر ما نماز را اقامه کردند و مدافعان حرم و سردار سلیمانی ها شخصیت های اقامه کننده نماز هستند.

 

وی افزود: باید از همه امکانات در مسیر اقامه نماز و دین بهره برد و دغدغه باید دین باشد تا همه امور مردم به سامان برسد.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد:ما دفاع مقدس داشتیم و این سوال همواره مطرح است چرا جنگ، اگر کلمه دفاع مقدس را که استمرار آن امروز به دفاع از حرم تبدیل شده برای فرندان مان تبیین کنیم، متوجه می شوند چقدر تهاجم فرهنگی دشمن فعال  است زیرا ما آمدیم از خودمان دفاع کردیم.

 

وی یادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل جنگ افروزان ایستادیم در دفاع از حرم هم، دشمنان وقتی  سطوح جهانی استقلال و عزت نظام ما را می بینند، عصبانی شده و اولین واکنش شان این است که تحریف را شروع می کنند و از رسانه های استکباری یاس پراکنی مشاهده می شود.

 

کد خبر 945158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha