احیای فرهنگ ریش سفیدی با راه اندازی شورای حل و اختلاف ویژه عشایر در مرودشت

بهرامی گفت: راه اندازی نخستین شورای حل و اختلاف ویژه عشایر در شهرستان مرودشت موجب کاهش مراجعات عشایر به دادگستری خواهد بود و و فرهنگ ریش سفیدی برای حل و فصل مشکلات عشایری را احیا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (پنج شنبه 12 تیر) از راه اندازی نخستین شورای حل و اختلاف ویژه عشایر در شهرستان مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: این اقدام با هدف اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس به انجام رسیده است.

مدیر کل امورعشایر فارس افزود: به دلیل موقعیت مکانی مرودشت و موقعیت آب و هوایی، این شهرستان چهارراه تردد عشایر استان است و حدود هشت هزار نفر جمعیت عشایری در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: نخستین شورای حل اختلاف ویژه عشایر در شهرستان مرودشت به پیشنهاد رئیس اداره امور عشایر مرودشت و موافقت ریاست دادگستری شهرستان راه اندازی شده است.

بهرامی با ابراز امیدواری برای رسیدگی به تمامی مسائل عشایر در این شورا بیان کرد: تشکیل این شورا بی شک در حل و اختلافات فردی و قومی موثر خواهد بود و موجب کاهش زمان رسیدگی به شکایات می شود.

مدیر کل امورعشایر فارس اعلام کرد: تفاهم نامه ای میان اداره امور عشایر و دادگستری شهرستان مرودشت برای راه اندازی شورای حل و اختلاف ویژه عشایر منعقد شده است.

بهرامی تصریح کرد: این شورا برای اولین بار در استان راه اندازی شده است و موجب کاهش مراجعات عشایر به دادگستری خواهد بود و فرهنگ ریش سفیدی برای حل و فصل مشکلات عشایری را احیا خواهد کرد.

کد خبر 945196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha