امام رضا(ع) و مبارزه خستگی ناپذیر با نظام طاغوت

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با اشاره به موقعیت های مختلفی که امام رضا(ع) با آن مواجه بود، گفت: دوران امام رضا(ع) دوران مبارزه دائمی خستگی ناپذیر بود و ایشان هرگز فردی اهل سازش با دشمنان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا عزت زمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یک تعبیری در مورد دوران حیات امام رضا(ع) دارند و ویژگی این دوران را تعبیر می‌کنند به دوران «مبارزه دائمی خستگی ناپذیر».

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اساسا نگاه ظاهری به زندگی اهل بیت(ع) یک نگاهی است که به جز مواردی که جنگ و مبارزه بروز و ظهور خاصی دارد به صلح و سازش تعبیر می‌شود یعنی به غیر از در دوران سیدالشهدا(ع) یا بخشی از زندگانی امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) تصورمان این است که ایشان دائما در حال صلح و عدم مبارزه بوده اند.

 

وی بیان داشت: به ویژه برخی تفکرات منحرف در شیعه به خصوص کسانی که در تفکر ولایت نگاه های خاصی دارند و قائل اند که اساسا برپا کردن حکومت فقط به دست اهل بیت(ع) است به این مسأله عقیده دارند و آنها  شاهد مثال خود را زندگی امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) می‌دانند و قائلند که دوران زندگی ایشان عدم مبارزه و مواجهه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با تأکید بر این که اندیشه انقلاب اسلامی به طور کلی این تفکر را خط بطلان می کشد، گفت: به صورت ویژه این خط بطلان کشیدن بر این اندیشه منحرف را ما در کتاب انسان 250 ساله می بینیم که رهبر معظم انقلاب نخ تسبیح زندگی اهل بیت(ع) را در واقع درگیری و مبارزه حاد سیاسی معرفی می‌کنند.

 

وی بیان داشت: این کتاب اهل بیت(ع) را به مثابه یک انسان در حال مبارزه مستمر با نظام طاغوت و نظام حاکم بر ممالک اسلامی و نظامی که تفکر اهل بیت(ع) را کنار زده است، معرفی کرده است ولی تاکتیک های مبارزه متفاوت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان این که این تعبیر در مورد امام رضا(ع) به عنوان دوران مبارزه دائمی خستگی ناپذیر یاد شده است، گفت: حضور امام رضا(ع) در مدینه، هجرت امام از مدینه به مرو طوس و چه زمانی که در مرو پذیرش ولایت عهدی را با شروط انجام می دهند و همچنین مواجهه های علمی و مباحث عرفانی و معرفتی و اخلاقی معرفی می‌شود، همگی صحنه های مبارزه امام رضا(ع) است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام تحمل اندیشه ناب اسلامی را ندارند، گفت: شما در قضیه امام رضا(ع) می بینید، دشمنی که با خدعه و حیله تمام تلاشش این بود که جایگاه امام را کوتاه کند و به جای ترور فیزیکی ایشان به ترور شخصیتی ایشان بپردازد به دنبال حذف فیزیکی و به شهادت رساندن ایشان می افتد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی در پایان خاطرنشان ساخت: بنابراین امام رضا(ع) در تمام این دوران در مبارزه دائمی دارد و در هر موقعتیتی یکه قرار می گیرد صحنه مبارزه را تغییر می دهد، از این رو باید بدانیم که ایشان در یک صحنه طولانی مبارزه با نظام طاغوت برای سرنگون کردن آن و اعتلای تفکر شیعی بودند.

کد خبر 945255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha