حمایت نمایندگان از کتابخانه های عمومی از فارس آغاز شود

منوچهری گفت: با توجه به پیشرو بودن فارس در حوزه های مختلف فرهنگی، حمایت نمایندگان مجلس از برنامه های کتابخانه های عمومی، می تواند از استان فارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 12 تیر) در دیدار با نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مظلوم فرهنگ به حمایت نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به ویژه برای پیشرفت کتابخانه های عمومی نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ به نفع ابعاد مختلف جامعه است و در این میان رسیدگی به نیازهای کتابخانه های عمومی و توسعه آنها با پیامدهای مطلوب همراه می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرو بودن فارس در حوزه های مختلف فرهنگی، حمایت نمایندگان مجلس از برنامه های کتابخانه های عمومی، می تواند از استان فارس آغاز شود.

منوچهری تصریح کرد: درآمد قابل توجه کتابخانه ها، اعتبارات نیم درصد شهرداری ها است که در بیشتر مواقع شهرداری همکاری لازم را ندارد.

وی با اشاره به کتابخانه های عمومی شهرستان فسا بیان کرد: هفت کتابخانه عمومی و 2 کتابخانه مشارکتی در فسا وجود دارد و همچنین پنج پروژه نیز در دست اقدام قرار دارد و سال گذشته نیز کتابخانه شهر «قره بلاغ» فسا به بهره برداری رسید و پروژه کتابخانه «نوبندگان» نیز در فسا نیز در مراحل پایانی است.

«حجت الله فیروزی» نیز در این دیدار گفت: به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس از رفع مشکلات نهاد کتابخانه ها و ارتقای کتابخانه های عمومی استان فارس حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: استان فارس با ۱۸ کرسی در مجلس از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و تلاش می کنیم که که تعارضات قانونی در حوزه کتابخانه های عمومی رفع شود.

وی تاکید کرد: همگی ما به نوعی مدیون کتاب هستیم  در واقع تمام هزینه های انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری مولد است.

فیروزی تصریح کرد: کتابخانه سیار باید برای خدمت رسانی به روستاهای مختلف به ویژه بخش جنوبی شهرستان فسا راه اندازی شود که پیگیری آن را مورد توجه قرار می دهیم.

کد خبر 945329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha