کانون خادمیاران رضوی میزبان نماز جمعه این هفته شد

حجت الاسلام محمد رضا شهدادی گفت: به مناسبت دهه کرامت کانون خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت امروز میزبانی نماز جمعه را بر عهده دارد و در همین راستا ماسک و بسته های تبرکی حرم مطهر رضوی را در بین نمازگزاران توزیع می کند.

حجت الاسلام «محمدرضا شهدادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت دهه کرامت کانون خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت امروز میزبانی نماز جمعه را بر عهده دارد و در همین راستا ماسک و بسته های تبرکی حرم مطهر رضوی را در بین نمازگزاران توزیع می کند.

مسئول کانون خادمیاران رضوی جیرفت افزود: یکی از برنامه های دهه کرامت این کانون، تهیه و توزیع ۵۰ سبد غذایی در راستای طرح خدمت کریمانه به رسم اهل بیت علیهم السلام بود که در بین نیازمندان توزیع شد.

وی اظهار کرد: کانون خادمیاران امام رضا علیه السلام از زمانی که حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس را بر عهده داشتند با هدف خدمت به محرومین راه اندازی شد.

حجت الاسلام شهدادی اضافه کرد: کانون خادمیاران رضوی با جذب افراد توانمند سعی بر خدمت رسانی به محرومین را دارد به طور مثال ممکن است فردی توان مالی داشته باشد از مال خود به محرومین می بخشد و  یا فردی حرفه ای مانند پزشکی دارد در قالب گروه های جهادی به محرومین خدمات درمانی ارائه می کند.

مسئول کانون خادمیاران رضوی در جیرفت ادامه دارد: ممکن است فردی ماشین داشته باشد در قالب آژانس رضوی به صورت رایگان و صلواتی به نیازمندان خدمت رسانی می کند.

وی بیان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا فعالیت های ما محدود شده است اما با این وجود در ایام کرونایی خادمیاران در تولید و توزیع ماسک و دستکش، تهیه و توزیع بسته های غذایی و بسته های گوشت، حضور پر رنگی داشتند.

حجت الاسلام شهدادی ابراز کرد: کانون خادمیاران شهرستان جیرفت دارای ۹۰۹ عضو است اما از این تعداد ۳۳۰ عضو فعال دارای کد خادمیاری هستند و این اعضا می توانند وارد سامانه شده و خدمات خود را ثبت کنند و تا قبل از شیوع کرونا به دلیل خدمتی که به محرومین این منطقه انجام می دادند به آنها شیفت حرم داده می شد و خادم امام رضا علیه السلام می شدند.
 
مسئول کانون خادمیاران رضوی در خاتمه با بیان این مطلب که یکی از القاب امام رضا علیه السلام امام رئوف است، عنوان کرد: معصومین علیهم السلام و خصوصا امام رضا علیه السلام در هر منطقه ای حضور می یافتند از مشکلات مردم گره گشایی می کردند و به طور کلی منزل معصومین علیهم السلام در زمان حیات آنها مامن بی پناهان و گرفتاران بود و اکنون قبور مطهر آنها پناهگاه گرفتاران است و یکی از برنامه های تولیت آستان قدس رضوی کمک و خدمت به محرومین می باشد.

کد خبر 945385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha