موج دستگیری و گره گشایی پایگاه بسیج از نیازمندان شهرک یادگار امام رفسنجان

اعضای پایگاه بسیج رکن الهدی و شهدای گمنام با همکاری خیّرین موجی از دستگیری نیازمندان و گره گشایی از مشکلات عدیده ساکنان و نیازمندان شهرک یادگار امام رفسنجان به راه انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ یکی از محلاتی که عمده ساکنان آن از قشر ضعیف، معلول و تحت پوشش بهزیستی هستند شهرک یادگار امام در رفسنجان است؛ بهزیستی برای تعدادی از این مددجویان خانه هایی در مقیاس کوچک واگذار کرده، امّا همچنان فقر و نداری و ناتوانی در این افراد مشاهده می شود.

 

 

اعضای پایگاه بسیج خواهران ( رکن الهدی ) و برادران ( شهدای گمنام) مستقر در این شهرک با همکاری اعضای هیئت امنای مسجد الرسول شهرک یادگار امام و خیریه بقیة الله فکر و ذکرشان کمک کردن است؛ از هر کمکی که بتوانند به اهلش برسانند دریغ نمی کنند، با کمک های خالصانه ای که از خیرین جذب و به دست ضعفای جامعه می رسانند؛ این افراد با جذب کمک های نقدی و غیر نقدی از خیرین، آن را به سمت نیازمندان گسیل می دهند و دعای خیر دریافت کنندگانِ کمک، ره توشه آخرت شان است.

 

رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه که به منظور کمک به نیازمندان و قشری که از ناحیه کرونا آسیب دیدند به فرمان رهبر انقلاب اسلامی از چند ماه پیش در سراسر کشور به نمایش گذاشته شد، این رزمایش هنوز در رفسنجان ادامه دارد و هستند افراد خیری که در خفا و پنهانی دست نیازمندان را بگیرند و نخواهند که جایی اسمی از آن ها برده شود.

 

 

راحله زین الدینی، فرمانده پایگاه بسیج خواهران رکن الهدی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان از خیرین نوع دوست و کمک های آن ها سخن به میان می آورد و می گوید: تا قبل از شیوع ویروس کرونا  کمک هایی از خیرین جذب و آن ها را تبدیل به بسته های معیشتی، دارویی، جهیزیه برای دختران دم بخت و ... می کردیم و به دست نیازمندان در سطح شهر و اطراف شهر که به هر نحوی نمی توانند از عهده زندگی برآیند می رساندیم.

 

 

راه اندازی نخستین کارگاه تولید ماسک در رفسنجان در شهرک یادگار امام

زین الدینی تصریح کرد: شهرک یادگار امام دارای جمعیتی ضعیف از نظر اقتصادی و معیشتی است؛ وقتی افراد  و خانواده هایی در این محل زندگی می کنند را می بینیم که در اوضاع کرونا آسیب دیده اند و ضمن اینکه معیشت آن ها در تنگنا قرار گرفته است توانایی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده را هم ندارند، اولین گام راه اندازی نخستین کارگاه تولید ماسک در رفسنجان به نام شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک خیرین  در مسجد شهرک یادگار امام بود.

 

 

وی ادامه داد: این کارگاه را به 7 دستگاه چرخ خیاطی و اتو و ملزومات دوخت و دوز ماسک مجهز کردیم، یک میلیون تومان هم پارچه تهیه کردیم و روزانه متوسط 400 عدد ماسک در این کارگاه تولید می شد.

 

 

زین الدینی با اشاره به اینکه همراه با تولید ماسک، در مرحله اول با کمک خیرین 9 میلیون تومان مواد ضدعفونی کننده هم خریداری شد؛ گفت: بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل و مواد ضدغفونی کننده را بین نیازمندان در این شهرک توزیع کردیم، علاوه بر اینکه در داخل شهرک بین خانوارها توزیع داشتیم در سطح شهر رفسنجان هم این بسته ها بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می شد.

 

 

 

توزیع بسته های معیشتی با جذب کمک های خیر اهل رفسنجان ساکن تهران

فرمانده پایگاه بسیج خواهران رکن الهدی رفسنجان گفت: کم کم نزدیک عید نوروز می شدیم و کرونا قصد رفتن نداشت لذا قشر محروم را شناسایی کردیم و با پیروی از فرمان رهبری که اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه را صادر کردند توانستیم از خیّری که اهل رفسنجان و ساکن تهران است  20 میلیون تومان جذب و سبد غذایی تهیه و توزیع کنیم.

 

 

وی افزود: با این مبلغ بیش از 90 بسته معیشتی شامل برنج، رب گوجه فرنگی، حبوبات، ماکارونی و مرغ تهیه شد و به همراه هر کدام از این بسته ها یک بسته گوشت قربانی هم اهدا شد ضمن اینکه 5 میلیون تومان کارت هدیه که این خیر داده بود نیز به نیازمندان جهت رفع حوائج شان اعطا کردیم.

 

رهایی جوان گرفتار در دام اعتیاد

زین الدینی کمک به ترک اعتیاد سرپرست یکی از خانواده های آسیب دیده را از دیگر کمک های این پایگاه بسیج عنوان کرد و گفت: سرپرست خانوار خانواده ای به دام اعتیاد گرفتار شده بود که با داشتن دو فرزند خردسال و مشکلات اداره کردن زندگی، راهی جز مصرف مواد مخدر و رهایی کوتاه مدت از مشکلات را نداشت؛ این خانواده از نظر معیشتی مستأصل شده بودند.

 

 

وی ادامه داد: با تقبل هزینه های ترک اعتیاد پدر خانواده، توانستیم این مرد را از چنگال اعتیاد بیرون بیاوریم؛ از آنجایی که شخصی که از اعتیاد رهایی می یابد نیاز به رسیدگی و درآمد دارد تا مخارج زندگی خود را تأمین کند و دیگر وسوسه های برگشتن به سمت اعتیاد را در خود پرورش ندهد او را به جایی معرفی کردیم که در حال حاضر این شخص شاغل است همچنین از دور این خانواده را حمایت می کنیم ( کمک هزینه زندگی و بسته های معیشتی) تا به خودکفایی رسیده و روی پای خود بایستند.

 

کمک 10 میلیون تومانی به فرد قطع نخاعی

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج رکن الهدی اظهار کرد: جوان 18 ساله کنگ فوتوکاری که 2 سال قبل بر اثر تصادف دچار ضایعه قطع نخاعی می شود مادر این جوان از عهده خرج و مخارج درمان فرزندش بر نمی آمد که با کمک مالی چند نفر از خیرین 10 میلیون تومان به حساب این مادر واریز کردیم تا بتواند هزینه دارو و حق پرستاری را بپردازد.

 

وی تصریح کرد: مادر این خانواده که سرپرستی خانواده را بر عهده دارد علاوه بر این پسر، یک دختر هم دارد که با مادر شوهرش زندگی می کند هر چند وقت یکبار کمک معیشتی به آن ها ارائه می دهیم تا تقویت شوند.

 

کمک ماهیانه 2 میلیون تومانی خیر اهل رفسنجان ساکن تهران

 

زین الدینی بیان کرد: در یکی از روستاهای اطراف رفسنجان مرد سرپرست خانواده بر اثر تصادف طی سال های اخیر از کار افتاده و قطع نخاع شده است که بر روی تختی در خانه بستری است و زندگی نباتی دارد.

 

وی افزود: این خانواده نه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و نه منبع درآمدی دارند؛ بعد از خداوند چشم امیدشان به دستان پدری بود که کار می کرد و حالا این پدر کسب درآمد دارد.

 

فرمانده پایگاه بسیج رکن الهدی ادامه داد: علاوه بر آن هزینه های سرسام آور درمان وی هم بر دوش خانواده افتاده و به سختی روزگار می گذرانند لذا با رایزنی با خیّر اهل رفسنجان که سالها در تهران زندگی می کند و بازدیدی از وضعیت نابسامان این خانواده، متقبل شد ماهیانه 2 میلیون تومان به حساب این خانواده واریز کند.

 

اعطای هزینه جهیزیه به 105 زوج جوان در رفسنجان

 

زین الدینی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت های این پایگاه جذب کمک های خیرین و تهیه جهیزیه و اعطای آن ها به زوج های جوانی است که از نظر مالی ضعیف هستند؛ گفت: از سال 97 یکی از خیرین نوعدوست توانست تاکنون هزینه جهیزیه بیش از ۱۰۰ نفر از دختران بی بضاعت رفسنجان را متقبل شود و در این رابطه تا قبل از سال گذشته 5 میلیارد ریال برای 100 دختر جهیزیه تهیه کرده است و امسال هم برای 4 دختر جوان دم بخت مستمند 150 میلیون تومان جهیزیه تهیه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جهیزیه هایی که این خیّر تهیه می کند از بهترین مارک ها و شامل یخچال، فریزر، فرگاز، لوازم برقی، لباشسویی و ... است.

 

تشکیل حلقه نونهالان با هدف تربیت اسلامی و شهدایی

 

زین الدینی بیان کرد: این پایگاه برای آشنایی نونهالان و کودکان با سیره شهدا حلقه نونهالان را چندین سال است که راه اندازی کرده است و به آن ها زندگی نامه شهدا، رفتار و کردار این اسوه های مقاومت و دینی را آموزش می دهیم اینکه این شهدا را الگوی خود در زندگی قرار دهند تا بتوانند طی مراحل زندگی به شخصیت هایی تبدیل شوند تا از بزهکاری هادور شوند.

 

وی تصریح کرد: کارشناسانی داریم که با صحبت کردن با دختران و پسران در سنین جوانی که به راه خطا رفته اند به راه راست برگشتند و شهدا را الگوی خود قرار دادند.

 

زین الدینی همچنین اظهار کرد: باشگاه حلقه نونهالان شهید حاج قاسم سلیمانی در بهمن ماه سال گذشته به مناسبت شهادت سردار دل ها در این پایگاه افتتاح شد و 30 نفر از نونهالان بسیجی عضو آن هستند؛ نونهالان این باشگاه به مربی گری زهرا زین الدینی  ورزش کاراته را می آموزند، در این مدت توانسته است تعدادی نونهال را تربیت کند که به زبان چینی و ژاپنی در جهان برای اولین بار داوری بازی های کاراته را انجام دهند.

 

وی افزود: اعضای این باشگاه قبل از عید نوروز امسال جهت بازی های استانی کاراته اعزام شدند که حائز 20 مدال طلا، نقره و برنز شدند و قرار است با فروکش کردن بحران کرونا به تهران اعزام شوند.

 

کد خبر 945545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha