دهه کرامت، پاسخ به شبه صرفا عزادار بودن شیعیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی گفت: پذیرش ولایت عهدی از سوی حضرت رضا (ع) همچنین موجب گشایش در تشکیل جلسات علمی و فقهی و رفع بسیاری از موانعی بود که برای سال‌ها نسبت به شیعیان وضع شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین «ضیاالدین نجفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از برکات دهه کرامت، پاسخ به شبهه دشمنان با این مضمون بود که شیعیان، فقط اهل گریه و سوگواری هستند، اظهار کرد: مردم در این دهه به طور مفصل همچون دهه ولایت و امامت و ایام ولادت امام زمان (عج) مشغول شادی می شوند و به این صورت نشاط شیعیان در ایام سرور اهل بیت (ع) را نشان می دهند.
 
 
نویسنده کتاب خورشید خراسان در ادامه به موضوع پذیرش ولایت عهدی از سوی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: از برکات پذیرش این موضوع، حذف سب اهل بیت (ع) از منابر بود؛ اقدامی که برای چندین دهه و بنابر دستور دشمنان امیرالمومنین (ع) رایج شده بود. 
 
 
وی اضافه کرد: پذیرش ولایت عهدی از سوی حضرت رضا (ع) همچنین موجب گشایش در تشکیل جلسات علمی و فقهی و رفع بسیاری از موانعی بود که برای سال ها نسبت به شیعیان وضع شده بود.
 
 
نجفی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران در دهه کرامت به کمک مومنانه خود به نیازمندان  و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری تداوم بخشیدند، اظهار کرد:  مساجد و هیئت های مذهبی در برگزاری حضوری و مجازی جشن های دهه کرامت و تهیه و توزیع بسته های ارزاق و کمک های مادی میان نیازمندان بسیار موفق بودند.
 
 
وی افزود: شیوع ویروس کرونا با تمام مشکلات و بحران هایی که ایجاد کرد اما توانست ملت ما را یک بار دیگر زیر پرچم امام رضا (ع) متحد کند و زمینه ساز شکل گیری نهضت خدمت کریمانه به نیازمندان در طول سال و نه صرفا در دو سه مناسبت مذهبی یا ملی شود.
کد خبر 945554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha