سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به الزامات تحقق سند تحول بنیادین در سطوح مختلف آموزش و پرورش کمتر توجه شده است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است.

حجت الاسلام «حسن شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است. در این حوزه شعار زیاد داده شده است، حرف زیاد زده است ولی الزامات تحقق این سند در سطوح و لایه های مختلف آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حتی کسانی که صحبت از این می کنند که این سند مورد توجه قرار گرفته است چون تصور کاملی از ابعاد و الزامات تحقق آن ندارند، خودشان هم متوجه نیستند که در بخش هایی کوتاهی هایی رخ می دهد؛ ضمن اینکه ما این سند را برای این تصویب کردیم که در خروجی، دانش آموزان ما در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی باشند که نیازهای اجتماعی را پاسخ دهند.

 

وی تصریح کرد: ما باید اجرای این سند را نه در گزارش مسئولان بلکه در خروجی آموزش و پرورش ببینیم که امروز همه معتقدند این اتفاق در حوزه آموزش و پرورش نیفتاده است.

 

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: اگر تصور آقایان مسئولان این باشد که ما باید کتب آموزش و پرورش و کتب درسی و غیر درسی را از آیات و روایات و فرمایشات امام و رهبری پر کنیم، تصور غلطی است. آنچه که باید در آموزش و پرورش ما جریان پیدا کند، روح فرهنگ دینی و ایمان دینی است. گاهی ممکن است در درسی حالا چه دروس دینی و چه غیر دینی مضمون هایی وجود داشته باشد که آن مضمون 100 درصد دینی است اما از مفاهیم و آیات دینی استفاده نشده است، بنابراین اگر منظور این باشد که آیات و روایات را زیاد کنیم حرف غیر کارشناسی و نشدنی است که ممکن است اثر مکعوس در تربیت جوانان و نوجوانان ما بگذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مقصود این باشد که ما باید روح و ایمان دینی را در کتب دینی جریان ببخشیم و مفاهیم در کتب دینی بیان شود، مقصود درست است که البته ما با این مسئله فاصله زیادی داریم./

کد خبر 945645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha