برخورد قاطع با هرگونه اخلال در نظام معاملاتی مسکن

رازانی از نظارت جدی در حوزه مسکن خبرداد و گفت: با هرگونه اخلال در نظام معاملاتی مسکن برخورد قاطع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سعید رازانی» امروز(14 تیر) در در جلسه با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق اصناف لرستان، اظهار داشت: تیم های ارزیاب و نظارت به صورت مستمر بر بازار مسکن نظارت دارند.

 

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد از برخورد قاطع با هرگونه اخلال در بازار مسکن خبرداد و افزود: افرادی که با اقدامات خلاف قانون و تبلیغات واهی موجب اخلال در نظام معاملاتی مسکن و اجاره بها شده اند شناسایی و مورد برخورد قانونی قرار می گیرند.

 

 وی اذعان داشت: برای این افراد پرونده کیفری تشکیل و بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهدشد.

 

رازانی  با هشدار به صاحب خانه ها، گفت: صاحبان خانه هم حق ندارند بیشتر از 15 درصد به اجاره بهاء اضافه کنند.

 

وی تصریح کرد: برای رعایت این مهم، مشاوران املاک برای ثبت قرارداد جدید حتما قرارداد قبلی را از موجر بخواهند تا نسبت به آن، ۱۵درصد به مبلغ اجاره بهای  جدید اضافه کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد مردم را بازوان نظارت دستگاه قضایی دانست و افزود: از مردم درخواست می شود با گزارش به موقع دادستانی، اتاق اصناف و صمت، دادستانی را در راستای تحقق خواسته های مردمی مبنی بر کنترل قیمت رهن و اجاره مسکن یاری دهند.

 

رازانی همچنین از برنامه ویژه دادستانی برای شناسایی و برخورد با مشاورین املاک متخلف خبرداد و ابراز کرد: تمامی مشاوران املاک که بدون پروانه فعالیت یا مشاورینی که در محلی غیر از محل مندرج در "پروانه کسب"  بنگاه داری فعالیت می کنند به زودی تعطیل می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنگاههایی که آیین نامه و مقررات ابلاغی را رعایت نکنند به زودی شناسایی و با برخورد قاطعانه تعطیل می شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد همچنین با اشاره به اینکه برخی مشاوران املاک که بایک پروانه چند شعبه دایر کرده اند، اظهارکرد: در بازرسی های حضوری این مشاروین املاک شناسایی و پس از برخورد قاطع تعطیل خواهند شد.

 

 

کد خبر 945687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha