راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال/  بیش از ۶۴۰۰ طرح اشتغال زایی در روستاهای گیلان اجرا شد

پیراعلایی از راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال در روستاهای گیلان خبرداد و گفت: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال زایی در روستاهای سراسر استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یاور پیر علایی» امروز(شنبه، ۱۴ تیر) در نشست خبری  با اصحاب رسانه به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اظهار کرد: دهیاران نقش ارزنده‌ای در توسعه روستا دارند.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه در هفته دهیاری از دهیاران نمونه روستاهای گیلان تجلیل می‌شود گفت: در حال حاضر ۳۷هزار و ۸۰ دهیار در روستاهای کشور فعال بوده و در ارتقاء زیرساخت‌های روستایی و بحران‌ها کمک‌حال دولت در امور مدیریتی هستند.

 

پیراعلایی اذعان کرد: گیلان یک هزار و  ۸۳۴ دهیار و بیش از۶ هزار شورا دارد و همچنین ۱۰۸ کارشناس فنی و ۱۰۸کارشناس مالی در دهیاری‌های استان فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه تعامل بیشتر با روستانشینان از اهم برنامه‌های دهیاری در دوران فعالیتش است ادامه داد: امنیت شغلی دهیاران از دغدغه‌های این قشر است که با بررسی و پیگیری‌های انجام شده، استخدام دهیاران که دارای سابقه طولانی هستند در دست انجام است.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان به پاداش دوره‌های آموزشی دهیاران اشاره کرد و افزود: پاداش دوره های تخصصی دهیاران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

پیراعلایی خاطرنشان کرد: ارائه وام کم‌بهره به همه دهیاران از دیگر اقداماتی است که برای رفاه حال این قشر توانمند انجام شده است.

 

وی بابیان اینکه گیلان دارای ۱۰۹دهستان است، افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی محلی در اولویت برنامه‌های اجرایی روستا قرار دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستاهای منتخب برگزار می‌شود

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا در روستاها در دست اجراست گفت: آموزش‌های لازم برای تفکیک زباله از مبدا در روستاهای گیلان اجرایی می‌شود و دهیاران در این راستا آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 

پیراعلایی به بحران و امدادرسانی به موقع به روستانشینان اشاره و اظهار کرد: در این راستا تاکنون ۱۸۶ خانه هلال در روستاهای استان راه اندازی شده که امسال ۲۰۰ خانه هلال نیز بر این مجموع اضافه می‌شود.

 

وی به دیگر فعالیت‌ها و بازرسی‌ها در دهیاری‌های گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید از طرح‌های جهادی و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های است که در این هفته اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان افزود: روستاهای هدف گردشگری با پتانسیل‌های بالا شناسایی و تیزرهایی برای این روستاها در نظر گرفته شد که امسال یک هزار روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

 

پیراعلایی خاطرنشان کرد: ۶هزار و ۴۷۲طرح اشتغال‌زا با اعتباری بالغ بر۴۶۳ میلیارد تومان در روستاهای گیلان ایجادشده است،با اجرای این طرح‌ها بیش از ۹هزار نفر جذب بازار کار شدند.

 

وی به ایجاد پایگاه آتش‌نشانی اشاره و اظهارکرد: ۳۷ پایگاه آتش‌نشانی با ۴۳ خودرو آتش‌نشانی در روستاهای پرجمعیت راه‌اندازی شده و در این بخش  ۷۹ نفر جذب شده‌اند.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گیلان اذعان کرد: سال گذشته ۱۳ دوره آموزشی برای دهیاران برگزارشد که این دوره‌ها امسال به ۱۸ دوره آموزشی افزایش داشته است، اگر بیماری کرونا ویروس به این روال ادامه داشته باشد این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

پیراعلایی با تاکید بر اینکه روستاهای گیلان با طبیعت بکر بایستی برای آیندگان حفظ و حراست شود اظهار کرد: با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای گیلان برخورد جدی می‌شود.

 

وی به بحران کرونا ویروس و فعالیت های چشم‌گیر بانوان در روستاها اشاره و تصریح کرد: دهیاران فعال استان با همکاری بانوان روستا در تهیه ماسک فعال بوده و همچنین گندزدایی و ضدعفونی معابر روستایی از دیگر اقداماتی بود که برای جلوگیری از این بیماری منحوس در روستاها انجام شده است.

                                                    

 

 

 

 

کد خبر 945693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha