۶۰ هزار کودک قزوینی زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می گیرند

وارثی گفت: در سال جاری ۶۰ هزار کودک سه تا ۶ سال زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا وارثی» در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که امروز (شنبه ۱۴ تیر) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر در کشور از بیماری تنبلی چشم در کشور رنج می برند و این رنج ادامه دارد تا فرد ازدواج کرده و مشکلات و آسیب های اجتماعی را از این مشکل دچار می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این اتفاق ۲۵ سال است که دنبال می شود تا شاهد کمتر شدن نابینایی باشیم، نابینایی از معلولیت های بسیار سخت است که برای حضور در جامعه نیاز به حمایت دولت و مردم دارد.

 

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۹۶ پایگاه سنجش بینایی فعال بودند که ۳ هزار و ۱۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم را شناسایی کردیم که از این تعداد ۶۸۹ کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شدند که تحت درمان قرار گرفتند و تا ۱۰ سالگی پیگیری درمان می شوند.

 

وارثی اعلام کرد: پوشش طرح در سال گذشته ۶۸ درصد کودکان مشمول این طرح بود و امسال درصدد هستیم ۷۵ درصد جمعیت مشمول را زیرپوشش قرار دهیم که جمعیت برابر ۶۰ هزار نفر می شوند.

 

وی تصریح کرد: ۲۶ پایگاه در سطح استان طراحی کردیم که از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر این طرح اجرایی می شود و۱۰ دستگاه غربالگری برای پیشگیری از کرونا در پایگاه ها در نظر گرفته شده و ۲۰ مربی را هم آموزش داده ایم که در پایگاه ها فعال باشند و ۱۸ متخصص بینایی سنجی هم به ما کمک می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: متولدان فروردین ۹۳ تا ۹۶ باید به ما مراجعه کنند ضرورت دارد اطلاع رسانی شود تا مردم از این خدمات بهره مند شوند.

 

وی یادآور شد: با توجه به همه گیری کرونا امسال غربال در مرحله نخست فقط با دستگاه غربالگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

کد خبر 945728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha