تداوم جریان برق در تابستان از طریق مدیریت مصرف میسر است

فرخی گفت: تداوم جریان برق در تابستان از طریق مدیریت مصرف میسر است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سعید فرخی» امروز(۱۴ تیر) در جلسه ای با موضوع مديريت مصرف برق در دوره پيك و وصول مطالب که با حضور مديران ، مسئولين و بخش خصوصي در استانداری برگزار شد، گفت: جلب مشارکت صنایع و کشاورزان و مشارکت در طرح های تشویقی معرفی شده صنعت برق، توسط اتاق اصناف و جهاد کشاورزی ضروری است.

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداری مركزي بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی باید با ابلاغ به صنایع زیر مجموعه، شرکت ها را از احتمال اعمال خاموشی در صورت عدم همکاری آگاه کنند.

 

وی بر تشکیل کار گروه ارزیابی دستگاه های اجرایی و بررسی مصارف ادارات و گزارش به استانداری وگزارشی از نحوه روند فعالیت فرمانداران جهت ترغیب  صنایع، کشاورزان و ادارات واقع در شهرستان مربوطه بر پرداخت مطالبات معوقه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تاکید کرد.

 

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

محمد اله داد تصریح کرد: 180 میلیارد تومان طلب شرکت توزیع برق است و علاوه بر آن بخشودگی های بسیار زیادی هم برای مدارس و مساجد، صنعتگران و کشاورزان لحاظ شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حاکی از گرم‌شدن هوا در استان بوده بنابراین این نگرانی وجود دارد در روزهای پیش‌رو مجبور به اعمال سهمیه‌بندی و مدیریت مصرف باشیم چراکه به عنوان مثال از درجه 40به 41به اندازه یک نیروگاه شازند باید به تولید اضافه شود.
 

اخطار به اتحادیه میوه و تره‌بار با هدف عدم استفاده از لامپ های پر مصرف وتشکیل جلسه بررسی مشکلات نیروگاه های کوچک از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

کد خبر 945733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha