آمادگی روحانیون جهادی بیرجند برای کمک به مدافعان سلامت

حجت الاسلام حسینی از آمادگی ۳۰ نفر از اعضای گروه جهادی حوزه علمیه بیرجند برای حضور در بیمارستان های خراسان جنوبی و کمک به مدافعان سلامت برای مبارزه با کرونا خبرداد.

حجت الاسلام «سید محمد حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به اینکه گروه جهادی حضرت قاسم ابن الحسن(علیه السلام) مدرسه علمیه امام مجتبی(علیه السلام) بیرجند متشکل از 30 نفر از مسئولان، اساتید و طلاب این مدرسه است، گفت: این گروه جهادی در بحث مبارزه با کرونا تاکنون اقداماتی از جمله ضدعفونی معابر و مکان های عمومی پرتردد و توزیع بسته های مواد غذایی را داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بحث کمک مومنانه حدود 14 میلیون تومان کمک جمع آوری و از طریق تهیه بسته غذایی و یا واریز نقدی به  دست نیازمندان رسیده است، افزود: فعالیت گروه جهادی قاسم ابن الحسن(علیه السلام) تا زمانی که کرونا باشد، ادامه خواهد داشت.

 

مسئول گروه جهادی حوزه علمیه امام مجتبی(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه این گروه حدود 30 نفر عضو دارد، اظهارداشت: یکی از اقدامات اساسی گروه جهادی طلاب، شناسایی نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهاد خاصی نیستند و به صورت آبرومندانه زندگی می کردند اما به واسطه ویروس کرونا به مشکل برخورده اند.

 

حجت الاسلام حسینی از آمادگی اعضای این گروه جهادی 30 نفره برای حضور در بیمارستان های استان و کمک به مدافعان سلامت برای مبارزه با کرونا خبرداد، افزود: چنانچه برای تدفین و غسل جانباختگان ناشی از کرونا هم نیازمند به کمک باشند، این آمادگی در گروه جهادی وجود دارد تا کمک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای گروه جهادی حوزه علمیه امام مجتبی(علیه السلام) بیرجند قبل از کرونا هم در بحث کمک رسانی به روستاهایی که بسیج سازندگی معرفی کرده بود، حضور پیدا می کردند، افزود: در بحث سیل لرستان تعدادی از طلاب گروه، حدود 10 روز در لرستان حضور داشتند و به مردم خدمت رسانی کردند.

 

 

 

کد خبر 945806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha