پاشنه آشیل شهر گرگان فاضلاب است

هرمزی بابیان اینکه ۳۵ درصد خطوط لوله آب گرگان فرسوده است، گفت: پاشنه آشیل شهر گرگان فاضلاب است و جزو مطالبات به حق مردم است که باید رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد هرمزی» عصر امروز (شنبه 14 تیر) در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: شهر گرگان جزو محدود شهرهایی است که به عنوان مرکز شهرها تقریبا 90 درصد از منابع آب شرب آن از طریق چاه های آب رقم می خورد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه در تابستان برداشت آب مصارف کشاورزی نیز افزایش پیدا می کند با کمبود منابع تامین آب و افت فشار رو به رو می شویم.

 

هرمزی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به گرگان 100 لیتر بر ثانیه از ظرفیت رودخانه روستای زیارت و یک هزار و 400 لیتر بر ثانیه از ظرفیت چاه ها استفاده می شود و در زمان پیک با کمبود منابع آب رو به رو می شویم.

 

وی گفت: انتظار داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع سدشصت کلا را به منظور تامین آب شرب شهر گرگان  پیگیری کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خاطرنشان کرد: بنا بود از ظرفیت سد نومل نیز به منظور تامین آب شهر گرگان رقم بخورد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

هرمزی یادآور شد: موضوع انتقال آب از «سیاه تلو» و فاضل آباد به گرگان نیز مطرح است که این پروژه به ثمر نرسیده است.

 

وی تاکید کرد:  35 کیلومتر خطوط لوله آب شرب فرسوده در گرگان وجود دارد که اصلاح این شبکه باید به صورت  اضطراری در دستور کار قرار گیرد و نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار در این بخش نیاز است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان یادآور شد: در سال گذشته 550 میلیون تومان برای آبرسانی شهر گرگان اختصاص داده شده است.

 

هرمزی ابراز داشت: با توجه به افزایش مصرف آب در ایام کرونا بیش از 25 درصد میزان مصرف آب افزایش یافته است و این مهم به منابع آبی ما تاثیرگذار بود.

 

وی بابیان اینکه هفت روستا با کمبود آب در شهرستان گرگان رو به رو هستند، افزود: پاشنه آشیل شهر گرگان فاضلاب است و جزو مطالبات به حق مردم است که باید رقم بخورد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خاطرنشان کرد: 18 هزار مشترک فاضلاب در شهرستان گرگان وجود دارد که معادل 25 درصد جمعیت مشترکان است و برای اینکه بتوانیم این عدد را به 50 درصد افزایش دهیم 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در حال حاضر سه میلیارد و 800 میلیون تومان برای این کار تامین اعتبار شده است.

 

کد خبر 945823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha