معماری بومی روستاهای گیلان احیا شود

فتح اللهی با بیان اینکه روستاهای گیلان به سمت ساخت و سازی شهری پیشروی دارند گفت: در صدور مجوز به حفظ و احیا معماری روستاهای استان توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (شنبه،۱۴ تیر) در مراسم از تجلیل از دهیاران شهرستان رشت اظهار کرد: دهیاران بازوان توانمند دولت در روستا شمرده می‌شوند که با برنامه‌ها وطرح‌هایشان توسعه روستا را رقم می‌زنند.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه دغدغه شغلی از مشکلات اصلی دهیاران است گفت: دهیاران خط مقدم خدمات‌رسانی در روستاها هستند و باید امنیت شغلی آنان مورد توجه قرار گیرد.


فتح اللهی اذعان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات ادارات در روستاهابرعهده دهیاران است.

 

وی با تاکید بر اینکه دهیاران نیازمند تجهیزات ویژه در ارائه خدمات هستند خاطرنشان کرد: بایستی حداقل امکانات در دهیاری‌ها فراهم شود.‌

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه با حادثه پلاسکو به نقش ارزشمند آتش‌‌نشانان پی بردیم و با بحران کروناویروس خدمات بی‌نظیر کادر درمان را دیدیم تصریح کرد: با ایجاد بحران در یک شغل، فعالیت های آن بخش نمایان خواهد شد.‌

 

وی با تاکید بر اینکه معماری روستایی باید مورد توجه قرار گیرد افزود: متاسفانه ساخت و ساز در روستاهای گیلان شبیه ساخت و سازهای شهری است و معماری بومی روستاها مورد غفلت قرار گرفته است.

 

فتح اللهی تاکید کرد: در صدور مجوز به حفظ و احیا معماری روستاهای استان توجه شود.

 

وی ادامه داد: توجه به معیشت و اقتصاد مردم روستا از دیگر مقوله‌هایی است که در این شرایط باید مورد توجه قرار گیرد.


فرماندار رشت اظهارکرد: برگزاری نشست مشورتی دهیاران از جمله مهمترین برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

کد خبر 945834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha