مجلس در جریان جزییات قرارداد ۲۵ ساله با چین قرار گیرد

نماینده مردم اراک گفت: مجلس باید در جریان قرارداد ۲۵ ساله ای که با چین قرار است منعقد شود، قرار گیرد چرا که در حال حاضر شایعاتی در مورد واگذاری کیش به چینی ها در این قرارداد مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد حسن آصفری» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه    15 تیر و در اخطاری گفت: آقای ظریف شما گفتید ما در حال امضای توافق 25  ساله با چین هستید. مجلس در جریان این توافق نیست، هیئت رییسه مجلس باید از دولت بخواهد که ما را در جریان این قرارداد قرار دهد. در حال حاضر در فضای مجازی شایعاتی گسترده در مورد واگذاری کیش طبق این قرارداد مطرح است که اسباب نگرانی مردم شده است.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس نهم چند بار به آقای ظریف گفتیم یک یا دو نفر از نمایندگان در مذاکرات برجام حضور داشته باشد اما این اتفاق شکل نگرفت چرا که آقای روحانی معتقد بود که اگر فتح الفتوحی باشد باید به اسم دولت باشد اما امروز آقای ظریف سخن از اتحاد و وحدت می زند.

 

وی ادامه داد: بعد از سفری که با وزارت امور خارجه به اتفاق چند نماینده داشتیم و  مذاکراتی با آقایان نوری مالکی، سید حسن نصرالله، پوتین و بشار اسد داشتیم، تلاش بر ارایه گزارش از این سفر داشتیم و بعد از آن وزارت خارجه اجازه نداد که ما در هیچ سفری همراه با آنها باشیم. اگر پشت پرده ای است چرا نباید مجلس در جریان آن باشد؟

 

همچنین، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در ادامه جلسه علنی امروز در اخطاری و با استناد به اصل 152 قانون اساسی گفت: تذکراتی که ما باید به آقای ظریف دهیم، مثنوی هفتاد من کاغذ است. ما معتقدیم باید آقایان ظریف و روحانی در دادگاهی و با قاضی عادل به محاکمه کشانده شود که آن هم به خاطر خیانت هایی است که به مملکت کرده اند. این سیاستی که ظریف در پیش گرفته است و با برجامی که امضا کرده اند و سیستم ماشه که حاکم شد به ملت خیانت کردند.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای ظریف به آقا بالا سرشان گفتند در روز اجرای برجام تمامی تحریم ها کنار می رود، این اتفاق هیچ گاه نیفتاد، این روشی نیست که مجلس در پیش گرفته است و هر روز حرف های صد تا یه غاز وزرا را می شنویم، روش درستی نیست؛ مردم دیگر توان ندارند، دلار 20 هزار تومان، مرغ 20 هزار تومان است و سکه 10 میلیون تومان، نشستن ما اینجا فایده ای ندارد، هیئت رییسه استیضاح ریس جمهور را کلید بزند./

کد خبر 946089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha