افزایش بیماران بستری کرونا نگران کننده است / استان اردبیل وارد لبه وضعیت قرمز شد

حبیب زاده گفت: هم اکنون ۱۸۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که با افزایش بیماران طی روزهای اخیر نگرانی ها در خصوص شیوع این بیماری در استان و بازگشت به وضعیت قرمز را تشدید می کند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون 181 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که با افزایش بیماران طی روزهای اخیر نگرانی ها در خصوص شیوع این بیماری در استان و بازگشت به وضعیت قرمز را تشدید می کند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته بیماران بستری در مراکز درمانی استان به 36 نفر رسید و مجموع بیماران به 181 نفر افزایش یافت و تعداد 37 بیمار نیز در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 33 بیمار از مراکز درمانی ترخیص شده و متاسفانه 2 بیمار نیز جان خود را از دست داده اند.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با اجباری شدن استفاده از ماسک شاهد کاهش شیوع این بیماری در سطح استان باشیم زیرا عموم مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر درمانی را در جهت پیشگیری یاری کنند.

 

حبیب زاده اعلام داشت: طی هفته های گذشته هشدارهای لازم در خصوص افزایش شیوع این بیماری در سطح استان به عموم مردم داده شد اما متاسفانه باید رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گیرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: هم اکنون استان اردبیل در لبه ورود به وضعیت قرمز قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم با همت کادر درمانی و همکاری و همیاری مردم شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح استان باشیم.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: ماسک بهترین ابزار محافظتی افراد از شیوع بیماری کرونا است و شهروندان در استفاده از ماسک همت بیشتری داشته باشند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه بخش های درمانی که در ماه های گذشته با کم شدن بیماران کرونایی بسته شده بودند طی هفته گذشته بازگشایی شده اند و این مسئله نشان از عدم توجه عموم به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نشان می دهد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: طبق پیش بینی ها بیماری کرونا حدود 2 سال در سطح جهان باقی خواهد ماند و از عموم مردم درخواست داریم تا زمان مشخص شدن روند درمان این بیماری پروتکل های بهداشتی مشخص شده از جمله استفاده مداوم از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 946123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha