بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان

قاسمی، گفت: در زمینه بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

«سیدامین قاسمی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان خبر داد و اظهار داشت: در راستای فراهم کردن امکانات در کنار مناطق گردشگری استان عملیات بهسازی زیرساخت منطقه نوژیان خرم آباد آغاز شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: در اجرای این عملیات ساخت سکو و بهسازی مسیر دسترسی به آبشار زیبای نوژیان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این زیرساخت ها بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، ادامه داد: راه دسترسی به این جاذبه های گردشگری و طبیعی نیاز مبرم ورود گردشگر و موجب افزایش بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

قاسمی عنوان کرد: در سال های گذشته از ناحیه پارکینگ به سوی آبشار، دو دستگاه پل به صورت آب نما  نیز در طول جاده احداث شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تأکید بر اولویت بهسازی مسیرهای دسترسی به مناطق گردشگری، یادآور شد: پیش از این نیز زیرساخت های گردشگری در این منطقه و آبشار منحصر به فرد نوژیان خرم آباد مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی بوده است که از جمله آن می توان به احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی گردشگری و سنگ فرش اشاره کرد.

 

گفتنی است، آبشار نوژیان با ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج ۵ متر به عنوان یکی از مرتفع ‌ترین آبشارهای ایران در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی بخش پاپی خرم آباد واقع شده است.

کد خبر 946126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha