تداوم برخی از فعالیت ها به مفهوم نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیست

کبیر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی برخی از فعالیت ها تداوم می یابد و تداوم این فعالیت به مفهوم نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز( یکشنبه 15 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان ویروس کرونا به مدت زیادی در کشور شیوع خواهد داشت و باید برای پیشگیری از آن پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: به دلیل مشکلاتی اقتصادی مجبور هستیم که برخی از فعالیت ها در جامعه تداوم یابد و این اقدام نباید به مفهوم نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی باشد.

 

کبیر خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن و برداشتن محدودیت ها باعث می شود که استان گلستان پیک دوم کرونا را تجربه کند.

 

وی با بیان اینکه در این ایام باید به خدمات پیشگیرانه اهتمام بیشتری شود، ابراز داشت: با توجه به بحث الزامی شدن ماسک نیاز است که خانواده ها نسبت به تهیه ماسک خانگی اقدام کنند و به دنبال خرید ماسک نباشند چرا که این امر محدودیت هایی را برای تهیه ماسک به وجود می آورد.

 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: از سویی دیگر ماسک های شرکت ها به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی برای برخی افراد حساسیت هایی را به وجود می آورد و پارچه های نخی برای تهیه ماسک خانگی مناسب است.

 

 

کد خبر 946181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha