طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۲۶ پایگاه انجام می شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شیروان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان شیروان در ۲۵ پایگاه روستایی و یک پایگاه شهری آغاز می شود.

«صغری نوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان شیروانی از اول مردادماه در ۲۶ پایگاه شهری و‌روستایی با پوشش بیش از سه هزار نفر آغاز می شود. 

 


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: هزینه اجرای طرح سنجش برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار ریال اعلام شده که با مساعدت برای دانش آموزان مناطق عشایری سیار، رایگان است.

 


نوری با اشاره به اینکه در پایگاه ها باید از تجمع نوآموزان و اولیاء خودداری کنند، عنوان کرد: در پایان هر روز، پایگاه‌ها به طور کامل ضدعفونی ‌می شوند و از خانواده‌ها انتظار می رود هنگام مراجعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه حتما هم والدین و هم کودکان باید از ماسک استفاده کنند، اظهارکرد: تمهيدات لازم براي پيشگيري از شيوع بيماري کرونا، حين مراجعه نوآموزان براي سنجش سلامت باید انديشيده شود.

 


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شیروان جلوگیری از بروز و تشدید بیماری ها و انجام مداخلات به هنگام، ارائه خدمات آموزشي و توانبخشي در جهت رفع مشکل نوآموزان، دسترسي به اطلاعات ارزشمند نوآموزان را از اهداف سنجش سلامت نوآموزان برشمرد.

 


نوری بیان داشت: با توجه به اهمیت طرح سنجش و نقش آن در آینده دانش آموزان و فرزندان نیاز است این طرح با تعامل و هماهنگی تمامی ارگان ها و با رعایت حال ارباب رجوع و دانش آموزان، در نهایت دقت و به صورت تخصصی دنبال شود.

 


وی تصریح کرد: در این طرح ابعاد مختلف سلامت نوآموزان از جمله جسمی، شنوایی، بینایی و شناسایی ناتوانی‌ها و اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 


وی اذعان کرد: بدون شرکت در طرح سنجش سلامت، امکان نام نویسی در مدرسه وجود ندارد.

 


 

 

کد خبر 946387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha