شهید مدافع حرم «سعید کمالی» در امامزاده عباس(ع) ساری به خاک سپرده شد

پیکر شهید مدافع حرم «سعید کمالی » امروز دوشنبه(۱۶تیر) با حضور جمعی از مسئولان و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بیت پدر این شهید والامقام تا آستان مقدس امامزاده عباس(ع) تشییع و در محوطه این امامزاده واجب‌التعظیم به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، مراسم  تشییع پیکر شهید ۲۵ ساله ساروی «سعید کمالی» که پس از چهار سال به آغوش گرم مردم استان مازندران بازگشت، امروز(16تیر) از بیت پدر این شهید والامقام تا آستان مقدس امامزاده عباس(ع) با موجی از حضور گسترده مردم دیار علویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

شهید سعید کمالی، از مدافعان حرم حضرت زینب (س) بود که در سال ۱۳۹۵، به همراه دلاور مردان مازندرانی راهی سوریه شد، کمی بعد به مقام شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش مفقود شد، از این شهید جوان یک پسر به نام «امیرمهدی» به یادگار ماند.

 

پیکر مطهر این شهید به همراه دیگر هم‌رزمش شهید «علی جمشیدی» اهل شهرستان نور 2 بهمن سال ۹۸ بعد از آزادسازی خان طومان و تفحص کشف و پنجم تیرماه امسال هم با آزمایش دی ان ای DNA هویتشان شناسایی و پس از چهار سال چشم‌انتظاری به وطن بازگردانده شد.

مردم ولایتمدار مازندران، شب گذشته با حضور در یادمان شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس مازندران طی مراسمی با عنوان شب وداع، نهایت ارادت خود را نسبت به عملکرد این شهید شجاع نشان دادند.

 

در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا همراه بود، این‌ مهم که اگر این شهدا نبودند کربلایی دیگر رقم می‌خورد، بار دیگر به مردم ما یادآوری شد.

 

پس از مراسم وداع امروز شاهد مراسم باشکوه تشییع پیکر این شهید ازخودگذشته درراه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) بودیم، که پس از شیوع ویروس کرونا این اولین باری بود که سیلی از مردم  دورهم جمع شده بودند.

نکته جالب درخواست خانواده این شهید بزرگوار از مسئولان استانی و کشوری بود، که نشان از دغدغه شهیدشان داشت، رفع گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی تنها خواسته این خانواده ایثارگر بود.

 

به گزارش شبستان،شهید مدافع حرم « سعید کمالی » 17اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش‌بس در سوریه، به همراه محمد بلباسی از قائم‌شهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل، سید جواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر در شهرک راهبردی خان طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند و پیکر مطهرش به همراه پیکر مطهر شهید «علی جمشیدی» بعد از چهار سال هم‌زمان با دهه کرامت به آغوش وطن بازگشت.

کد خبر 946559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha