نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست

سبحانیان با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست، اظهار داشت: در کشورهای سرمایه داری، میزان مالیات به نسبت درآمدها افزایش می یابد اما در نظام مالیاتی ما چنین نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدهادی سبحانیان» شب گذشته (دوشنبه 16 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست، اظهار داشت: در کشورهای سرمایه داری، میزان مالیات به نسبت درآمدها افزایش می یابد اما در نظام مالیاتی ما چنین نیست.

 

معاون مرکز پژوهش های مجلس افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما در نظام مالیاتی خود دستگاه سیاستگذار نداریم و دستگاه موجود و متولی، صرفا مجری است و منفعلانه عمل می کند.

 

سبحانیان با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی تفاوتی نسبت به سال های گذشته نکرده است، اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ناعادلانه بودن نظام مالیاتی ما، اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی است. با گذشت حدود 16 سال این طرح اجرا نشده است.

 

سبحانیان با اشاره به یکی دیگر از مقائص نظام مالیاتی کشور، تصریح کرد: متاسفانه باوجود اینکه تاکید فراوانی روی عادلانه بودن نظام مالیاتی وجود دارد، اما نه دستگاه های دولتی و حاکمیتی اطلاعات لازم را به سازمان امور مالیاتی داده اند و نه سازمان امور مالیاتی توان استفاده از اطلاعات موجود را دارد./

 

 

کد خبر 946759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha