معرفی شیروان به عنوان یکی از پایلوت های گسترش فرهنگ مطالعه

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در آینده ای نزدیک می توان شیروان را یکی از پایلوت های گسترش فرهنگ مطالعه در استان و کشور معرفی کرد.

«رضا رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در حوزه کتاب و مطالعه وجود دارد که امید داریم در آینده ای نزدیک،  شیروان را یکی از پایلوت های گسترش فرهنگ مطالعه در استان و در کشور معرفی کنیم.

 


معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: وجود این ظرفیت ها و پتانسیل ها است که بحث کتابخوانی در بین  اهالی فرهیخته شیروان تبدیل به یک پویش هوشمندانه و مدبرانه شده است.

 


رضایی بیان داشت: بحث اهمیت و ترویج آن از مهدهای کودک، مدارس، عموم مردم،  اهالی قلم حتی در روستاها تبدیل به یک پویش شده که ما به فال نیک می گیریم.

 


وی عنوان کرد: این شهرستان با اینگونه فعالیت ها باعث خروجی های ملموسی در طرح های ملی و به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه شده است.

 


رضایی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با شیوع ویروس کرونا فعالیت ها به گونه ای دیگر انجام شد، شیروان افتخارات خوبی را کسب کرد، جشنواره کتابخوانی ملی برگزار شد و 6 نفر از استان جزء منتخبان بودند که 4 نفر از شیروان معرفی شدند و در مرحله نهایی یک نفر از این شهرستان برگزیده شد.

 


معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین پویش استانی «کتابخوانی» برگزار شد که بیشترین آثار ارسالی از شیروان بود و  یک نفر از شهرستان شیروان برگزیده شد و پویش طنز کرونایی که در استان برگزار شد هم دو نفر منتخب داشتیم که هر دو نفر از شیروان برگزیده شدند.

 


رضایی اظهارداشت: سال گذشته بیش از دوهزارو 500 نفر در جام باشگاه های کودک و نوجوان شیروان عضو شدند و  برای بیش از 150 نفر در شهرستان، ابلاغ تسهیل گری صادر شد که 120 گروه در جام باشگاه های کتابخوانی ثبت نام کردند و بیش از 45 کارگاه آموزشی برگزارشد که مهم ترین اثر جام باشگاه های کتابخوانی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تغییر در روش زندگی ایجاد شده با آموزش های مهارتی زندگی و خواندن با کیفیت کتاب را می توان نام برد.


 

کد خبر 946771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha