مرگ اسیر فلسطینی به خاطر کمبود امکانات پزشکی

گزارش ها از زندان های رژیم صهیونیستی حاکی از مرگ یک اسیر فلسطینی به خاطر کمبود امکانات پزشکی و سهل انگاری ماموران اسرائیلی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گزارش ها از زندان های رژیم صهیونیستی حاکی از مرگ یک اسیر فلسطینی به خاطر کمبود امکانات پزشکی و سهل انگاری ماموران اسرائیلی است.

 

گفته می شود ماموران زندان به طور عمدی اجازه دادند این اسیر فلسطینی بمیرد. کمیسیون امور اسرای فلسطین اعلام کرد که «سعدی الغرابلی» ساکن محله «شجاعیه» شهر غزه ظهر دوشنبه در بیمارستان زندان درگذشته است.

 

این اسیر 75 ساله از بیماریهای مختلفی از جمله دیابت ، فشار خون بالا و همچنین ضعف شنوایی و بینایی رنج می برد و به تازگی به سرطان پروستات مبتلا شده بود.

 

به گفته خانواده وی ، سعدی از ملاقات های خانوادگی محروم شده بود ، و درخواست های مقامات اسرائیلی برای آزادی وی ، به ویژه پس از بدتر شدن وضعیت سلامتی وی در طی چهار ماه گذشته ، رد شد.

 

سعدی به اتهام قتل یک افسر پلیس صهیونیستها در شهر تل آویو در سال 1994 به حبس ابد محکوم شده بود.

 

با فوت این اسیر فلسطینی تعداد زندانیان فلسطینی که از سال 1967 در زندان ها و بازداشتگاه های اسرائیل جان خود را از دست داده اند ، به 224 نفر رسیده است.

 

در حال حاضر بیش از 7000 اسیر فلسطینی در 17 زندان اسرائیلی نگهداری می شوند. بسیاری از این اسرا بدون محاکمه زندانی شده اند.  

کد خبر 946815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha