هشت موشن کمیک با موضوعات قرآنی دراستان  سمنان تولید می شود

نورمحمدی با اشاره حمایت طرح پیشنهادی ساخت هشت موشن کمیک با موضوع قرآنی گفت: این طرح در کمیته حمایت از طرح های مجازی موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

«مجتبی نورمحمدی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان،  با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت توجه بر نحوه انجام فعالیت ها و برنامه های مؤسسات و نهادهای قرآنی یکی از سیاست های اولویت دار حمایت از برنامه ها و طرح‌های حوزه قرآن و عترت با قابلیت اجرا در فضای مجازی است گفت: فراخوان ایده و طرح‌های قرآنی با هدف حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های حوزه قرآن و عترت با قابلیت اجرا در فضای مجازی منتشر شد.

 

مسئوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال ۱۰طرح توسط مؤسسات و نهادهای قرآنی به این دفترخبردادوگفت: از این تعداد۵ طرح برای ارزیابی  وتائید نهایی به تهران ارسال شد که دراین میان طرح ساخت هشت موشن کمیک به تصویب رسید.

 

نورمحمدی با اشاره به اینکه با توجه به فراگیری فضای مجازی در عصر حاضراظهارداشت: مقابله با جنگ نرم دشمنان و جلوگیری از سست کردن عقاید و باورهای دینی جوانان و عموم مردم از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

 

مسئوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان استفاده از قالب های جذاب بصری در فضای مجازی و زمان کوتاه هر داستان را از جمله جنبه های نواورانه این طرح برشمردوافزود: قالب مورد نظر برای روایت داستانی قرآنی «موشن کمیک» کوتاه  بوده که تاثیرگذاری آن بر جوانان و عموم مردم و استقبالی که از آن در فضای مجازی می شود بر کسی پوشیده نیست.

 

وی تصریح کرد: این شیوه اجرا، نسبت به انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر است.

 

نورمحمدی درخصوص شرح ابعاد و روش اجرای طرح بیان کرد: در این طرح بطورکلی 8 قسمت داستان قرآنی که موضوعات آن بر اساس تحقیق و پژوهش صورت می گیرد بصورت«موشن کمیک» تولید می شود.

 

مسئوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  افزود: بدلیل آنکه طرح برای فضای مجازی و با هدف انتشار گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تدوین شده، هر قسمت(هر داستان) در مدت زمان کوتاه 1 دقیقه و نیم تولید می شود تا بیشترین اثرگذاری در فضای مجازی را دارا باشد.

کد خبر 946838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha