عروسی که کام مردم یک روستا را تلخ کرد/ ۱۲۰ بیمار کرونایی در گرگان بستری هستند

عارف نیا گفت: در حال حاضر یکصد و ۲۰ بیمار بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان ۵ آذر و صیاد گرگان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز (سه شنبه 17 تیر) در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان گلستان گفت: از یکم اسفند بحث کووید 19 مطرح شده و تا الان درگیر هستیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: پیک اول کرونا از 15 اسفند آغاز شده بود و اوایل خرداد پیک بستری های استان کاهش یافته بود.

 

وی با بیان اینکه پیک دوم کرونا را با بستری روزانه 50 نفر شروع کردیم، اظهارداشت: در حال حاضر میزان بستری های استان به روزانه 100 نفر رسیده است و این برای استان خطرناک است.

 

*بکارگیری تمامی امکانات بیمارستان ها

عارف نیا ادامه داد: پیش بینی استان 600 تا 700 تخت برای بیماران کرونایی بود اما با اوج ویروس روزانه 20 تخت در حال افزایش است و تمامی امکانات استان به کار گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی محدودیت ها را در جلسه ستاد کرونا مطرح کردیم، گفت: ما مشکل مصوبه و ابلاغ نداریم، مشکلی اصلی اجراست که باید این مصوبات اجرا شوند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از زمان اجرای قواعد دو هفته نیاز است که تاثیرات آن مشخص شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز نسبت بستری به ترخیص در استان زیاد است و مردم رعایت نمی کنند و دستورالعمل ها نیز رعایت نشده است.

 

عارف نیا با بیان اینکه از (15 اردیبهشت) تا (15 خرداد) علی رغم باز بودن بازارها و غیره متوسط بستری روزانه 20 تا 30 بیمار بود، یادآور شد: تمام اتفاقات بعد از ماه رمضان و با برگزاری مراسمات عروسی و عزا آغاز شد.

 

*فوت 5 نفر بر اثر کرونا بعد از عروسی

وی افزود: حاصل دو عروسی بعد از ماه رمضان در یکی از روستاهای داشلی برون گنبد منجر به فوت 5 نفر شد و چندین خانواده را داغدار کرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: مراسمات عروسی و عزا دو عامل اصلی در شیوع کرونا هستند و انتظار داریم مردم نسبت به این مسئله و عدم برگزاری مراسمات و شرکت در تجمعات توجه جدی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: همزمان با دهه کرامت نیز مراسمات عروسی در سطح استان برگزار شد و تنها از یک عروسی در بندرگز و نوکنده حدود 7 نفر در بیمارستان بستری شدند.

 

عارف نیا گفت: در حال حاضر تمامی شهرهای استان به غیر از چهار شهرستان وضعیت قرمز دارند.

 

وی با اشاره به ممانعت بستری برخی از بیماران کرونایی در بیمارستان ها، تاکید کرد: مردم باید بدانند بیمار کرونایی قرار نیست آلودگی بعدی را بگیرد، باید با نقش خود متخصصین را همراهی کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: پیک استان همچنان ادامه دارد و بالاست و روزانه 100 نفر در بیمارستان های استان بستری می شوند و نسبت بستری به ترخیص بسیار بالاست.

 

وی در خصوص وضعیت شهرهای قرمز استان، گفت: شهرستان های گنبد، آق قلا، کلاله و علی آباد به ترتیب از پیک بالای کرونا برخوردار هستند و این شهرها دیگر جوابگوی بیماران نخواهند بود و زنگ خطر هستند.

 

عارف نیا افزود: در بیمارستان شهرستان آق قلا در حال حاضر 58 بیمار بستری هستند و ظرفیت تکمیل است و باید یکی از بخش های آن نیز تعطیل شود تا بتوانیم بیماران کرونایی را بستری کنیم.

 

*بخش کرونای بیمارستان 5 آذر پر شد

وی در خصوص بیمارستان 5 آذر گرگان نیز، گفت: در حال حاضر 90 تخت بخش بیماران کرونایی پر شده است و گرگان در حال وارد شدن پیک دوم است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در بیمارستان صیاد نیز دو بخش 4 و 5 برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است و بخش های دیگر هم در حال آماده شدن است.

 

*120 بیمار کرونایی در گرگان بستری هستند

وی افزود: در حال حاضر یکصد و 20 نفر بیمار بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان 5 آذر و صیاد گرگان بستری هستند.

 

عارف نیا با بیان اینکه این پیک نسبت به پیک قبلی بالاتر است، گفت: مرگ یک عددی است، بیماری که کشندگی دارد اهمیت آن به مرگ و میر است. نقش ویروس کووید در مرگ و میر است.

 

وی تاکید کرد: چرا نباید فرهنگ کرونایی را قبول کنیم، فرهنگ کرونا را نتوانستیم ایجاد کنیم و این نیاز به قواعد بازدارندگی دارد.

 

 

 

کد خبر 946999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha