لزوم تلاش برای تحقق مطالبات مردم خوزستان در حوزه آب

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه مردم مناطق مختلف خوزستان مطالباتی در حوزه آب دارند گفت: با توجه به اینکه خوزستان استانی دارای ۱۰ سد و چندین رودخانه پر آب است، نشان می‌دهد که ما منابع آبی داریم اما شبکه‌های انتقال آب مخدوش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ تیر) در حاشیه بازدید از وضعیت آبرسانی در روستاهای بخش الوار گرمسیری، در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید از مخازن آب این روستاها اظهار کرد: با این مخازن در طول شبانه‌روز به سختی آب به مردم می‌رسد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: وقتی که مسئله روستاها و مناطق متعدد و مختلف مانند غیزانیه مطرح می‌شود، ما غیزانیه‌ها داریم و این مسئله فقط اختصاص به ۸۵ روستای غیزانیه ندارد.

 

وی اضافه کرد: آب این مناطق و روستاهای بخش الوارگرمسیری شور است و مردم به سختی می‌توانند این آب را تحمل کنند و شاید حتی برای شست‌و‌شو هم قابل استفاده نباشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه امروز در این مناطق حضور پیدا کردیم تا مشکلات را از زبان مردم بشنویم و به سهم خود پیگیری کنیم اذعان داشت: بنابر گفته مسئولان بخش الوارگرمسیری اقدامات خوبی در این بخش در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مردم این است که از سد دز به بخش الوارگرمسیری آبرسانی صورت گیرد ابراز کرد: این اقدام نیازمند برنامه‌ریزی استانی برای حل این مشکل است و در وضعیت کنونی باید تلاش کنیم تا مطالبات مردم را تحقق پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در هر قسمتی از استان که حضور پیدا می‌کنیم مردم مطالباتی در حوزه آب دارند بیان کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان به‌عنوان استانی که دارای ۱۰ سد و چندین رودخانه پر آب است، نشان می‌دهد که ما منابع آبی داریم اما شبکه‌های انتقال آب مخدوش هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر تلاش‌های بیشتر و موثرتری در حوزه و قسمت آبرسانی انجام شود، بخشی از مشکلات مردم کاهش پیدا می‌کند.

 

«عباس پاپی» نیز با اشاره به اینکه در طی سال‌های گذشته کارهای خوبی برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای بخش الوارگرمسیری انجام شده است عنوان کرد: در ۲ سال گذشته در طرح جامع آبرسانی که برای این بخش مصوبه و بودجه گذاشتند، کارهای بسیار خوبی انجام شد و توانستیم مخزن هزار مترمکعبی روستای پایتخت گلزار را راه‌اندازی کنیم که این مخزن قریب به ۲۴ روستا را که در سنوات گذشته مشکل آب داشته‌اند، پوشش می‌دهد.

 

بخشدار بخش الوارگرمسیری با بیان اینکه مخزن سه‌هزار متری امیرسیف که نزدیک به ۲۰ روستا و بخشی از شهر بیدروبه را پوشش می‌دهد، احداث و به مخزن قبلی اضافه شده تاکید کرد: چاه جدیدی در دست حفاری است که تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

 

وی ادامه داد: منطقه الوار کوهستانی بوده و عمدتا سفره‌های زیرزمینی در این مناطق شور هستند که به ناچار از منطقه دوکوهه با چهارحلقه چاه حفاری کنیم.

 

پاپی با اشاره به اینکه یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی برای شهر حسینیه راه‌اندازی شده است افزود: این مخزن کمک می‌کند که یک خط انتقالی جداگانه از رودخانه بالارود آبگیری و به این مخزن اضافه شود تا خطی که به بیدروبه می‌آید، این مخزن را پر کرده و همه روستاهای اطراف را پوشش دهد.

 

وی در پایان به ارائه طرح های حوزه آبفا بخش الوار گرمسیری پرداخت و یاد آور شد: این طرح‌ها در چهار جبهه و با حمایت مسئولان شهرستان اندیمشک در حال اجرا هستند.

 

کد خبر 947116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha