موقوفات امانتی در دست متولیان است

حجت الاسلام منصوری از موقوفات به عنوان امانتی در دست متویان یاد کرد و گفت: سنت حسنه وقف در قرآن کریم تاکید شده و ضرورت جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه آببر در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت هزینه‌کرد موقوفات در محل نیات واقفین تاکید کرد و با بیان اینکه موقوفات امانتی در دست متولیان است، ادامه داد: موقوفات حق الناس است و قابل خرید و فروش نیست.

 

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با اشاره به اینکه در قرآن کریم از وقف به عنوان مصداق بارز انفاق یاد شده است، گفت: توسعه وقف در جامعه لازم است.

 

وی با تاکید بر احیای سنت حسنه وقف در جامعه گفت: در مسئله وقف نباید کوتاه آمد و تلاش کرد تا این سنت حسنه در جامعه احیا شود.

 

امام جمعه آببر به احیاء موقوفات در دوره مدیریت قبلی اوقاف و امور خیریه استان زنجان اشاره کرد و گفت: موقوفات ارزشمندی در طارم وجود دارد و امیدوارم در مدیریت جدید نیز احیای موقوفات در دستور کار قرار گیرد.

 

به گفته وی، بایستی از ظرفیت ائمه جماعت و روحانیون هم برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بهره ببریم و تلاش کنیم که وقف در حوزه منافع عامه بیشتر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه اولویت اوقاف هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات وافقین است، گفت: احیاء موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه در اولویت های این نهاد است.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی به وجود موقوفات در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: به همین منظورچند طرح سرمایه گذاری وقفی در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 947151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha