وقف ۵۰۰ مترمربع زمین به ارزش ۴ میلیارد ریال در سوادکوه

یوسفی از ثبت یک وقف جدید به مساحت ۵۰۰ مترمربع زمین و به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رضا یوسفی» امروز (18 تیر) در گفت‌وگویی با خبرنگاران به اهمیت نیازسنجی برای وقف اموال تأکید کرد و گفت: خیر نیک‌اندیش «یار علی قنبری» در زیراب سوادکوه یک قطعه زمین به مساحت 500 مترمربع باارزش 4 میلیارد ریال را وقف کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی ادامه داد: این واقف خیراندیش نیت وقف این قطعه زمین در روستای خرمندیچال شهرستان سوادکوه را الحاق به امامزاده ابراهیم (ع) خرمندیچال بیان کرده و در صورت کسب درآمد حاصل از این زمین صرف امور خیریه می‌شود.

 

وی گفت: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی ایجاد می‌شود.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: اسلام بر سنت حسنه وقف به‌عنوان یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تأکید کرده و از صدها سال پیش تاکنون واقفان خیراندیش با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده (وقف) که بارزترین و روشن‌ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات‌الصالحات است، منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بوده‌اند.

 

به گزارش شبستان، شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی ۴۱۰ موقوفه شامل ۱۱۶ مسجد، ۱۳۷ حسینیه، ۸ آرامستان، ۲۹ فاطمیه و تکیه، ۱۱۴ موقوفه متصرفی و ۱۴ موقوفه غیر متصرفی دارای متولی دارد.

کد خبر 947196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha