سازمان تبلیغات آماده تسهیل گری در امر مبلغان جهت تبلیغ هر چه شایسته تر اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: سازمان تبلیغات آماده تسهیل گری در امر مبلغان جهت تبلیغ هر چه شایسته تر اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان‌ از رفسنجان حجت‌ الاسلام غلامحسین‌ حقانی چهارشنبه (۱۸ تیر) در آئین‌ تجلیل از مبلغان که در مسجد الزهرا برگزار شد از حاج حبیب الله اعتمادی خیّر‌ و موسس‌ این مسجد قدردانی کرد و رسالت‌ تبلیغات‌ اسلامی را تسهیل گری برای اعضای تبلیغی دانست.

 

 


مدیر کل سازمان تبلیعات‌ اسلامی استان‌ کرمان افزود: تبلیغ‌ یعنی اثر گذاشتن‌ بر ذهن، یعنی کار جریان سازی کردن، تبلیغ‌ یعنی نهضتی را ایجاد کردن و تفکرها را تغییر دادن؛ باید تبلیغ باید بر روی ذهن و دل انسان اثر بگذارد که کاری زمان بر است.

 


وی ادامه داد: در سال 1340 امام خمینی که طلبه بودند به خواستگاری رفت و به همسر آینده اش گفت اگر با من ازدواج کنی امکان دارد کشته شوم و یا دستگیر شوم آیا بازهم همراه من هستی؟ که پاسخ شنید بله؛ امام حرف و تبلیغ دین اسلام و  مذهب را درسال 1342 زد امّا نیروسازی را از سالها قبل از آن شروع کرد.

 


حجت الاسلام حقانی بیان کرد:  پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57  با فعالیت تبلیغی جدی توسط یک سری عناصر انقلابی خودجوش اتفاق افتاد و این پیروزی انقلاب اسلامی، اثر تبلیغی یک نهضت است.

 


وی خاطرنشان کرد: هر چیزی سختی هایی دارد از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، سازندگی کشور، مقابله با آمریکا و دیگر مواردی که در طول 40 سال اخیر و سال های قبل از آن برای کشور اتفاق افتاد همراه با سختی هایی بود این سختی ها برکاتی هم داشته است.

 

 


حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه فضای تبلیغی کار خودجوش است؛ تصریح کرد: عناصر تبلیغی ( روحانیون و طلبه ها ) سازمان تبلیغات اسلامی اعتبار هستند و برای توجه کردن به این عناصر و تسهیل کردن امور برای آن ها باید هزینه شود و سازمان تبلیغات اسلامی از هر نظری برای این قشر آمادگی لازم را دارد تا تبلیغ دین به نحو شایسته ای انجام شود.

 


حجت‌ الاسلام‌ مهدی حسنی هم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامی داشت‌ یاد و خاطره شهید بهشتی و شهید سردار سلیمانی بیان کرد: جایگاه‌ تبلیعات و اطلاع رسانی‌ دینی و مذهبی  جایگاه بلندی‌ است.

 


رییس اداره تبلیغات‌ اسلامی شهرستان‌ رفسنجان ادامه داد: تبلیغ‌ دین‌ در دوران‌ قبل از انقلاب مخفیانه بود و شاید کسی به جرات‌ نمی توانست اسمی‌ از دین‌، مذهب و امام‌ ببرد امّا در رفسنجان مسجدی به نام‌ مسجد امام‌ تاسیس‌ شد که مایه مباهات و بصیرت‌ افزایی کادر تبلیغات‌ اسلامی است.

 

 

در پایان‌ این جلسه با اهدای لوح‌ تقدیر از ۲۵ نفر از مبلغان خلاق و نوآور و با انگیزه مجموعه‌ تبلیغات‌ اسلامی رفسنجان‌ تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

کد خبر 947283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha