زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح استان اردبیل به صدا در آمد

زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح استان اردبیل به صدا در آمد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان طی هفته اخیر با افزایش بستری ها در مراکز درمانی زنگ خطری برای شیوع مجدد این بیماری را به مردم استان گوشزد کردند.

خبرگزاری شبستاناردبیل:

زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح استان اردبیل به صدا در آمد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان طی هفته اخیر با افزایش بستری ها در مراکز درمانی زنگ خطری برای شیوع مجدد این بیماری را به مردم استان گوشزد کردند.

 

متاسفانه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای طی هفته گذشته به این مسئله اشاره جدی داشت که باید رسانه ها نقش اساسی در فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

 

از روز گذشته با رسیدن آمار بستری های بیماران کرونایی در استان به بیش از 200 نفر، استان اردبیل نیز در زمره استان های در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفت.

 

طرح محدودیت اصناف یکی از دردناک ترین اتفاق های است که امکان دارد در استان اردبیل اعمال شود و قرنطینه مجدد در انتظار مردم استان اردبیل باشد باید در روزهای آینده دید که با کاهش بیماران این مرز هشدار به زنگ خطر تبدیل خواهد شد.

 

البته باید به این مسئله توجه کرد که مردم استان اردبیل با رعایت خوب و بهتر قرنطینه یکی از استان ها موفق در کاهش بیماران بستر و کاهش سریع مبتلایان را طی چند ماه گذشته دارد و امیدواریم شهروندان با رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و فاصله گذاری به ویژه استفاده از ماسک دوباره استان اردبیل به یکی از استان های پاک در زمینه شیوع بیماری کرونا باشد.

 

تامین اقلام بهداشتی به ویژه تولید ماسک و مواد ضدعفونی و سایر لوازم مورد نیاز کادر درمانی، استان اردبیل را سرزبان ها انداخت و تاکنون در زمینه تولید ماسک های «ان 95» در کشور رتبه برتر داریم و حتی این محصولات تولیدی در حال به کشورهای دیگر است.

 

در ادامه این گزارش مصاحبه ای با «بابک نخستین» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خواهیم داشت:

 

«بابک نخستین» با اشاره به اینکه شهروندان در استفاده از ماسک اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: هم اکنون 233 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که متاسفانه تعداد مجموع نشان می دهد که استان اردبیل نیز به مرز هشدار مجدد در خصوص شیوع بیماری کرونا رسید.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: البته از طریق سانه های جمعی استان پیش از این هشدارهای لازم در خصوص افزایش بیماران و شیوع بیماری در استان اطلاع رسانی شده و امیدواریم طی روزهای اخیر با رعایت بیش از پیش مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش این روند باشیم.

 

وی اعلام داشت: افراد از حضور در محل های تجمعی به ویژه مراسم های عروسی و عزا به طور جد خودداری کنند زیرا طی روزهای اخیر افزایش بستری به دلیل حضور در چنین مراسم ها بوده است.

 

نخستین افزود: بازگشت به دوران قرنطیه اسفندماه بسیار سخت خواهد بود و بهترین راه استفاده از زمینه های پیشگیرانه به ویژه استفاده از ماسک است البته کارهای تامینی و نظارتی دانشگاه همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم این روند را کنترل و تبدیل به روند معکوس و کاهش بستری ها برگردانیم.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: نیازمند همکاری عموم مردم در زمینه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم نباید از ادامه این روند خسته باشیم زیرا این بیماری متاسفانه تا 2 یا 3 سال آینده در سطح جهان شیوع خواهد داشت و تا زمان درمان قطعی باید محدودیت ها را رعایت کنیم.

 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: تمامی تلاش کادر درمان استان برای کاهش شمار بیماران و فوتی ها است اما باید مردم نیز در این زمینه همکاری مستمری را با کادر درمان داشته باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری مانع شیوع این بیماری در سطح جامعه شوند.

کد خبر 947386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha