اجرای طرح یاری گران زندگی توسط کانون مصباح پیروز

امینی گفت: طرح یاری گران زندگی که همت کانون فرهنگی هنری مساجد و با هدف پیشگیری ار آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر اجرا می شود توسط کانون مصباح ملایر اجرا می شود.

«زهرا امینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: کانون مصباح روستای پیروز فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال 1385 شروع کرد و در سال 1387   مجوز کانون مسجد را دریافت کرده است.

مدیر کانون فرهنگی ، هنری  مصباح روستای پیروز ملایر با اشاره به فعالیت ها ی این کانون گفت: این کانون با بیش از یکصد عضو در زمینه های مختلف فعالیت دارد و اعضای کانون در طول سال از جمله اوقات فراغت متغیر است.

 وی با بیان اینکه بیشترین اعضا و مخاطبان این کانون کودکان و نوجوانان هستند افزود: با توجه به همکاری خوب مجموعه پایگاه بسیج روستا  کانون در ایام و مناسبت ها و همچنین اوقات فراغت شاهد اجرای برنامه های خوبی برای کودکان ونوجوانان عضو کانون در روستا هستیم.

 وی با اشاره به فعالیت های اخیر  این کانون گفت:  یکی از مهمترین فعالیت ها با همکاری پایگاه بسیج  در زمان کرونا بوده است که شاهد اقدامات خوبی دراین زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه در زمان کرونا فعالیت های این کانون ادامه داشته افزود: همکاری برای جمع آوری کمک مومنانه در راستای منویات مقام معظم رهبری از مهمترین اقدامات بود که با همکاری اعضای کانون بخش عمده ای از فعالیت ها انجام شد.

وی توزیع بسته های معیشتی و غذایی بین تعداد زیادی از خانوادههای نیازند و شناسایی شده روستا با کمک خیران به همت کانون و بسیج روستا، جمع آوری و توزیع پوشاک برای کودکان نیازمند،  و کمک نقدی  و توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده   را از جمله  اقدامات از زمان شیوع کرونا دانست.

 توزیع پوشاک بین نیازمندان و ختم  صلوات در دهه کرامت

مدیر کانون مصباح روستای پیروز  با بیان اینکه در دهه کرامت نیز تعدادی بسته پوشاک بین خانواده های نیازمند شناسایی شده توزیع شد گفت: این کمکها با همکاری خیران بوده  و به صورت موردی نیز  در طول سال ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت های این کانون در طول سال طرح ختم قرآن ، دعاها و صلوات است گفت: با توجه به اینکه امکان تجمع  اعضا به صورت حضوری وجود ندارد این فعالیتها به صورت مجازی  در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان  روزانه علاوه بر جزءخوانی  هر روز شاهد ختم قرآن توسط اعضا بودیم گقت: هر دو روز یک بار ختم قرآن انجام می شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز  بیش از 30 نفر در گروه های مجازی عضو بوده و فعالیت ها و آموزشهای قرآنی را انجام می دهند گفت:  در دهه کرامت نیز ختم صلوات خاصه امام رضا(ع) و صلوات به نیت حضرت معصومه و امام رضا(ع) از طریق اعضا انجام شد.

 امینی تصریح کرد: همچنین برای دفع بلا و رفع بیماری کرونا نیز در این ایام هر شب  دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط اعضا در فضای مجازی ختنم می شود.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر نیز با توجه به نیاز یکی از نوعروسان روستا در حال جمع آوری کمک هزینه جهیزیه با کمک مردم و ممشارکت خیریان برای این نوعروس هستیم که در سال های گذشته نیز در این زمینه کمک هایی به نوعروسان نیازمند صورت گرفته است.

 اجرای طرح یاریگران زندگی

 

وی در ادامه به اجرای طرح یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت کانون فرهنگی هنری مساجد وبا هدف پیشگیری ار آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر اجرا می شود که کانون مصباح ملایر نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دردر این زمینه دو نفر مربی از سوی کانون برای گذراندن دوره آموزشی این طرح معرفی شده اند گفت: این مربیان بعد از گذراندن دوره آموزشی قرار است به مدت دو سال با تعهدی که به کانون می دهند فعالیت های خود را برای گروه های هدف به ویژه قشر جوان و نوجوان در راستای پیشگیری از  آسیب های اجتماعی داشته باشند. پایان پیام/

کد خبر 947439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha