از تعامل علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ادیان استقبال می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار با بیان این که دانشگاه ادیان و مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در خیلی از اهداف و سیاست ها هم عقیده هستند، گفت: نیازمند تعامل علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ادیان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حسین حبیبی تبار» امروز(چهارشنبه 18 تیر) در دیدار آیت الله فاضل‌لنکرانی با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تأکید بر این که هر کسی صلاحیت ورود برای تحصیل علوم حوزوی را ندارد، اظهار داشت: متأسفانه خیلی از رشته ها در دانشگاه ها هست که اگر نمی بود بهتر بود.

 

رئیس مرکز تخصصی مذاهب اسلامی ائمه اطهار(ع) افزود: دانشجوی فقه و مبانی حقوق خیلی از اوقات حتی لغات ساده فقهی را تشخیص نمی دهند، هرچند متأسفانه گاهی حوزه هم همان سبک و سیاق دانشگاه را دنبال می‌ کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که حوزه باید حوزوی باقی بماند، گفت: ما از تفاهم نامه با دانشگاه ادیان و مذاهب استقبال می‌ کنیم همچنانکه باخیلی از مراکز داخلی و خارجی کشور این تفاهم نامه را داریم همچنانکه ما الان در حوزه مسائل پژوهشی می توانیم ارتباط و تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار با اشاره به این که رشته های سطح چهار فقه و اصول در همه زمینه ها نیازمند تجربه اساتید دانشگاه ادیان است، گفت: ما نیازمند همکاری هستیم، البته ما هم پژوهشگران خوبی داریم به ویژه در حوزه مذاهب اسلامی که می‌توانند به مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب کمک کنند به ویژه این که سیاست رییس دانشگاه در مسأله مذاهب، تقریب است وما نیز همین سیاست را داریم.

 

وی بیان داشت: ما بهترین کتاب ها را در نقد شبهات وارد شده تألیف کرده ایم و باید بتوانیم بهتر همکاری کنیم و انصافا همکاری تا به امروز نیز خوبی بوده و باید این مسیر برای برداشتن گام های بلندتر، ادامه پیدا کند.

کد خبر 947481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha